Bästkusten skrev 2012-08-17 20:06:39 följande:
Fick en liten bristning med första barnet. Efter 4 dagar gick stygnen upp då min kropp tydligen stötte bort dom. Läkte av sig själv. "Mellangården" är lite kortare, plus att delar av slidväggen och den sk mödomshinnan "hänger ut". Med andra barnet hände inte nått! Jag har inget ont av något idag och min nuvarande sambo tycker att jag är jättefin (som att han skulle säga att jag inte var det, haha)
1. Jag skulle inte valt snitt under tiden. Skulle snarare blivit besviken om jag var tvungen att göra snitt av någon anledning.
2. Väntar mitt tredje barn och har inte en tanke på snitt!
Jag tycker faktiskt att det är tråkigt att folk väljer snitt.. Man missar en grym upplevelse.
Jag har tre kompisar som fått göra snitt (ofrivilligt) med ett av två barn. Två av de med första barnet och en av de med det andra. Alla är överens om att de absolut skulle välja vaginalt framför snitt.
Du hade rätt i en sak... " man missar en grym upplevelse.."
Min förlossning var allt annat än bra, så ja det var en GRYM upplevelse.. Fast på ett helt annat vis än du tror.
Vad bra att du läkt snabbt och enkelt, alla gör inte det.. Jag födde mitt andra barn vaginalt för 1 och ett halvt år sen sist. Och nu ska vi ta tag i mina "skador" efter förlossningen.. Jag har haft ett helvete, första barnet var en hemsk och lång förlossning! Och andra barnet var ännu värre,
Jag tror jag kunnat slippa en ""grym upplevelse" om jag bara fått godkänt på snitt, vilket jag inte fick, och idag är det bara jag som får leva med konsekvenserna av det..