• mayamimaya

Tre barns mammor våren 2012

Hej!

Har nyligen blivit tre barns mamma, nästan overkligt.

Det känns som att man ska veta och kunna allt nu när det är tredje gången, men för mig är det inte så.
    En utmaning att pussla ihop dagis lämning, lunch och middag för mig i alla fall, samt att hinna med hemmet och en barnvagns promenad.

Finns det fler som kan skriva sina erfarenheter?          

• Svar på tråden Tre barns mammor våren 2012
  • mayamimaya

Det måste väl finnas fler trebarns mammor?
    Men vi är väl upptagna med annat än att  hänga här....... 

• Mamma911

Hej och grattis till ert tredjue barn!

Själv är jag gravid i 9:e veckan och tiden går såååå trögt. Har själv två töser sedan innan. Detta barn var planerat och det har varit några jobbiga veckor att få andra att få samma underbara känslor som jag för detta liv. Min man är lite orolig för om vi kommer att klara av det, men det är inte jag. Finns det kärlek finns det hopp :).

Håller med dig, alla förväntar att du ska kunna allt bara för att du fått andra barnet och då bör vi veta ännu mer med tredje, men så är det inte. Visst det finns ju i ryggraden, men man är ju lika orolig som man vara när man fick första, speciellt den första tiden, det är jag iallafall.

Hur går det då att pussla ihop vardagen? När fick du ditt barn, pojke eller flicka?

Vänligen hälsningar/ blivande tre barns mamma :)

• Mamma911

Förlåt jag kan inte stava, detta barn var Oplanerat, men lika älskat för det.

• stjärna04

Hej jag är en av de,har tre tjejer min minsta är nu 10 månader redan och va tiden gått.Hinner knappt inget annat än att lämna hämta de andra och lite fix däremellan tänk när man hade fått första,åkte till öppna förskolan lite som man tyckte och sov som det passade nu måste alla ev. besök på öppna planeras in mellan allt annat men det är häärligt...Gladeller hur...Vart i detta avlånga land håller du till??

• Miamaria77

Hej! Nybliven trebarnsmamma här, mina år 6 år, 2 och och 16 dagar. Nu är det dags att amma, men jag vill gärna veta hur ni andras vardag ser ut, det är intensivt nu Men härligt!!

• mayamimaya

Ja som sagt, månaderna går och jag har inte varit inne här på länge! Här har det blivit bra med sömnen, den minsta är snart tio månader och sover för det mesta hela nätter. Det har jag aldrig varit med om att det ordnat sig så här tidigt, mina två andra har stökat på nätterna fram till 13 månaders ålder. Tycker vintern är jobbig med overaller som ska på och att alla ska känna för att gå ut...ett problem med tre viljor som ska stämma.
    Hoppas ni har det bra och fortsätt skriv när ni har tid. 

• Flisan79

Blev trebarnsmamma 29 augusti 2011. Barnen är nu snar 6 år, 3 år och 17 månader. Tre flickor.
    Livet med tre små barn är sjukt jobbigt. Bra mycket värre än när de bara var två. Känner igen det där med att det känns som att allt man hinner är att lämna och hämta de större barnen till/från dagis. Mellan det ska det ätas lunch och sovas middag, har man tur hinner man få undan den värsta disken eller köra en tvätt.
    Nästa vecka börjar även minstingen på dagis. Ska då ta en "ledig" månad och komma ikapp både psykiskt, fysiskt och praktiskt. Måste ju ändå vara "stand by" under inskolningen.

• mayamimaya
    Flisan79 skrev 2013-01-02 14:47:55 följande:
    Blev trebarnsmamma 29 augusti 2011. Barnen är nu snar 6 år, 3 år och 17 månader. Tre flickor.
    Livet med tre små barn är sjukt jobbigt. Bra mycket värre än när de bara var två. Känner igen det där med att det känns som att allt man hinner är att lämna och hämta de större barnen till/från dagis. Mellan det ska det ätas lunch och sovas middag, har man tur hinner man få undan den värsta disken eller köra en tvätt.
    Nästa vecka börjar även minstingen på dagis. Ska då ta en "ledig" månad och komma ikapp både psykiskt, fysiskt och praktiskt. Måste ju ändå vara "stand by" under inskolningen.

Tack, uppmuntrande att höra att det finns fler som inte tycker det är helt lätt. Jag känner det ibland som att jag symboliskt går på en myr och får kämpa för varje steg.....det är jobbigt när man är sådan som vill få saker gjorda. Jag har tryckt på paus knappen ett tag, tappat mitt tempo. Med två barn var det inga problem tyckte jag, jag gjorde mycket. Men när en börjat sexårs, en femton timmars och så ett spädbarn med sina sömnrutiner är det inte lätt att hinna med det där extra. Det är mycket vardag!!!
Svar på tråden Tre barns mammor våren 2012