Flisan79 skrev 2013-01-02 14:47:55 följande:
Blev trebarnsmamma 29 augusti 2011. Barnen är nu snar 6 år, 3 år och 17 månader. Tre flickor.
Livet med tre små barn är sjukt jobbigt. Bra mycket värre än när de bara var två. Känner igen det där med att det känns som att allt man hinner är att lämna och hämta de större barnen till/från dagis. Mellan det ska det ätas lunch och sovas middag, har man tur hinner man få undan den värsta disken eller köra en tvätt.
Nästa vecka börjar även minstingen på dagis. Ska då ta en "ledig" månad och komma ikapp både psykiskt, fysiskt och praktiskt. Måste ju ändå vara "stand by" under inskolningen.
Tack, uppmuntrande att höra att det finns fler som inte tycker det är helt lätt. Jag känner det ibland som att jag symboliskt går på en myr och får kämpa för varje steg.....det är jobbigt när man är sådan som vill få saker gjorda. Jag har tryckt på paus knappen ett tag, tappat mitt tempo. Med två barn var det inga problem tyckte jag, jag gjorde mycket. Men när en börjat sexårs, en femton timmars och så ett spädbarn med sina sömnrutiner är det inte lätt att hinna med det där extra. Det är mycket vardag!!!