Dina känslor, hur gör du?
Kanske märklig fråga och säkert väldigt individuellt .... Men alla ni som är ensamstående (som jag) vad gör ni med era egna vuxen sorger i relation till ert barn? Hur mycket ska man dölja för sina barn... Jag är själv uppvuxen i en ganska trygg kärnfamilj om min mamma "flippade" så tog pappa alltid över lugnade oss och pratade med mamma, eller om pappa var arg så kom mamma och göt lite olja på det ... Det är klart vi hade gräl om ganska löjliga saker ordningsregler mm. Föräldrarnas egna sorger tog dom hand om sinsemellan ... Nu har jag en sexårig pojke (alltså ganska liten) som jag ju så klart vill vara allt för, men jag upplever att det inte finns utrymme för mina känslor att jag inte får "flippa" eller må dåligt för det finns ju bara jag där och ingen annan vuxen som kan vara trygg och stark. Har någon sorts uppfattning om att barn inte ska behöva trösta sina föräldrar. Men funderar också på om det inte blir lite fattigt om inte jag visar starka känslor någonsin, om han aldrig får se att en vuxen kan gråta eller att två vuxna kan gräla och bli sams ... Blir lite speciellt också eftersom han är ensam barn. Hur gör ni?