• Deelicious

Skulle du lämna en man som vägrade byta blöja?

Skulle du lämna en man som vägrade byta blöja?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du lämna en man som vägrade byta blöja?
  • cloudberry79

Jag hade aldrig haft en sådan relation att vi kommit till barnavlande med en man som hade såna värderingar, så frågan kan inte besvaras av mig egentligen. Skulle han nu helt plötsligt börja vägra byta blöja skulle jag ringa psykakuten, han måste fått ett hårt slag i huvudet...

Sur, grinig och på smällen.
  • Mornie Alantie
    Regnig måndag skrev 2012-04-13 07:35:14 följande:
    Nej jag skulle köra honom till akuten eftersom en sån vägran skulle bero på en kraftig personlighetsförändring och jag gissar att en det kan bero på en hjärnblödning. Lite hum har man om någons personlighet och grundinställning innan man flyttar ihop och skaffar barn. Eller bör ha.
    Japp! Jag kommer aldrig att förstå alla dessa mödrar som blir förvånade att deras män inte lyfter ett finger för att göra något i hemmet eller med barnet, när mannen (läs pojkspolingen) var exakt lika lat och bekväm innan barnet kom.
    Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • Thaleya1

Allra troligast ja. Om det inte är så att han inte har armar elle rnått sånt.

• Lufsan

Troligtvis, ja. Jag skulle inte ens inleda en relation med någon som hade sådana värderingar. 

Men som ovanstående, om han inte hade några armar skulle jag förstå.  

En dag i sänder.
  • Parcae

Ja, jag kan inte se mig själv vara tillsammans med någon som har så pass annorlunda syn på föräldraskapet än vad jag har. Jag tror inte ens jag skulle inleda en relation med någon som tyckte så..

• Severus

En sån skulle jag inte kalla man
    Vore direkt nedvärderande mot riktiga män

• Lufsan
    Severus skrev 2012-04-14 14:46:41 följande:
    En sån skulle jag inte kalla man
    Vore direkt nedvärderande mot riktiga män
    En dag i sänder.
  • Äppelpaj80

Ja troligtvis. Men som någon skrev. Jag hade antagligen inte fallit för en sådan man från första början. Hade nog blivit för mycket konflikter för att det skulle kunna hålla.

• Inorr

skulle inte skaffa barn med en sån mas gris som inte vill ta hand om sina barn 

• Krake

Kanske. Det finns inte mycket av isolerat beteende som för mig är en dealbreaker. Så funkar inte jag. Så om han är toppen på alla andra sätt, bara vägrar blöjbyten, nja...

Dock skulle det göra vår vardag oerhört komplicerad då han ju har barnen ensam mycket. Jag skulle inte kunna jobba. Hm.. jo jag skulle nog lämna trots allt.

• spelarroll

min man byter inte bajsblöjor men han diskar, dammsuger, lagar mat, matar vårt barn och leker med henne.
    det skulle vara skönt att slippa byta bajsblöjor ibland, det är väl ingen som gillar bajs?
    men ja pga allt annat så skulle jag aldrig ens tänka tanken att lämna honom pga att han inte byter bajsblöjor.
    om han dock inte tagit hand om barnet på något sätt hade det blivit annat 

• Lavish

Troligtvis, men det beror ju helt på orsak. Är det för att han inte tycker att män ska byta blöja, så antingen drar han eller så ska han ha JÄVLIGT MYCKET ANNAT att komma med. I form av att betala en nanny och en städerska utöver att vara en helt otrolig människa.

Men om man tänker sig att det berodde på att han bara tyckte att det var sååååå äckligt att han inte klarade av det. Ja då skulle jag tycka att han var fjompig och det skulle vara avtändande, men inte i sig själv tillräcklig orsak att lämna.

Eller om han kanske hade varit utsatt för övergrepp som liten i samband med blöjbyten, och inte kunde hantera sina känslor kring det, ja då hade jag haft rätt stor förståelse.

Svar på tråden Skulle du lämna en man som vägrade byta blöja?