Nu är det igång igen
Hej
Ska försöka göra detta så kort som möjligt. Jag och mamman till mitt barn är separerade, barnet är idag 5 år. Mamman valde att flytta 60 mil bort för en ny sambo, (hade då en ny jag själv). Hon stämde mig,men "förlora" , boendet vart hos mig. Vi har kört med 3 veckor här och 1 vecka där, då barnet har dagis här i stan, och rekommenderades av familjerätten att INTE ha 2 dagis. Det har funkat, bortsett ifrån att ag någon gång ibland får byta hämtnings och lämnings dag, då jag jobbar varannan helg, en veckan 5 dagar andra 2 dagar.
Nu detta år började vi med att hon är 2 veckor hos mamman och 3 här. Har funkat skit bra, fram tills i söndags, då jag hade jobbat natt och inte kunde hämta henne, och så skulle jag gå på natten igen. SÅ jag bad om att få hämta henne på måndag. Till saken hör kanske att vi åker halva vägen var, för att det är en sån lång bit. Det gick inte för sig, hon var trött på att ändra dagar hit och dit, kanske ska berätta att det inte är hon som kör då hon inte har körkort, utan det är hennes nya sambo som får ta det ansvaret. Efter mycket om och men och ett halvt världskrig så gick hon med på måndag. Fine.
I pappret från familjerätten står det att barnet ska dit lördagar, och hem söndagar. Men det är ju inte ristat i sten det måste hon väl förstå att jobbar man så jobbar man då går det ju inte. Men att hennes sambo inte kan en röd måndag är helt okay " du förstår väl att han måste jobba" får jag til svar, men när jag inte kan så heter det, att jag inte samarbetar.
I detta papper står även att ändringar ska göras 10 dagar innan barnet ska till den ena eller andra föräldern, och dem få gånger det har hänt har jag meddelat i tid om ändringen. Nu ska jag om min fru och barnen så klart, flytta till ett hus, och den enda helgen som det passade, dels jobb mässigt, och med personer som kunde hjälpa till så är det den helgen barnet ska till sin mamma igen, jag frågade då om vi kunde lämna på söndag istället. Och så började allt igen=/ Hon drar upp det ena efter det andra, jag kan inte samarbeta, jag försvårar umgänget med hennes barn, jag hotar och mycket annat, hon skiver även att hon nu ska stämma mig på ensam vårdnad, kan hon det?
Hon kör efter detta pappret från familjerätten stenhårt, men är det inte bara riktlinjer? Om jag jobbar så jobbar jag. JAg kan inte byta, vara f-ledig varenda gång hon ska dit eller hem det funkar inte. OCh oftast handlar det om att byta från en dag till den andra, alltså inga långa hopp
Barnet har haft boendet här i 2 år helt och hållet. Släkt och vänner finns här, hon har inget där borta mer än sin mamma, hennes nya sambo och hans familj.
Jag orkar inte med en resa till, detta tär så enormt på mig och mina familj.