• Ankissen

Vad hände?!

Jag är alldeles chockad! Ella fyller tre år i slutet av denna månad och jag hade tänkt att vi skulle potträna henne i sommar när vi har gott om ledig tid tillsammans. Men under detta påsklov, när vi varit hemma hela familjen, har min företagssamma tjej själv plockat av sig blöjan, satt sig på pottan, och kissat där. Den har liksom stått kvar i badrummet sen storebror hade den och vi har pratat mycket om den. Idag handlade jag tre trosor till henne och hon blev dölycklig. Vid lunch tog vi på trosorna och sen dess har hon gått två gånger på pottan - inget kiss i trosorna överhuvudtaget. Inte minsta droppe!! 

Så, hur går man vidare? Att hon ska ha trosor på sig hemma nu är ju självklart, men visst kan jag skicka henne med trosor och ett gäng ombyten till dagis på måndag och be dem fortsätta, även att vi inte befäst det hela under en hel sommar hemma?  

Här gick det undan, Ellas mamma kände sig inte alls förberedd... ;) 

Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
  • Svar på tråden Vad hände?!
  • GulTussilago

Ja det tycker jag! (om hon vill själv såklart. Mina ungar ville ha blöja ett tag till på dagis trots att de var utan hemma)

• Ellast

Min dotter fyller 3 i Maj,slutade i aug . Hon ville oxå själv.

• Rocktroll

Jag är lika chockad över min dotter som också fyller 3 i slutet av månaden. I säkert ett år har vi introducerat pottan och toan men hon har vägrat närma mig varken eller så vi har låtit det vara. För bara någon vecka sedan sa hon "Stora tjejer kissar toan, jag vill också kissa toan" så jag tog av henne blöjan och hon satte sig och kissa. Jag har minst sagt förvånad för när vi låtit henne gå blöjfri hemma så har hon bara kissat på golvet och sagt åt mig att torka Tungan ute sen den dagen är hon dagtorr hemma och nu denna veckan testade vi på dagis med och det har fått superbra. Inga olyckor alls. Ta med några ombyten och testa, helt klart värt ett försök Glad trodde hon skulle ha blöja tills hon var 5 eller något haha. Hon är fortfarande rädd för att bajsa på toan dock men efter att ha bajsat på sig någon gång börjar hon finna sig i tanken.

.:: Vilda 090425 och BF 121202 ::. rocktroll.blogg.se
Svar på tråden Vad hände?!