22 år med tio år äldre flickvän som har barn. Hjälp.
Jag är 22 år gammal och har sedan sommaren varit ihop med en tjej som är tio år äldre och har ett barn i treårsåldern som hon har halva tiden.
Jag tycker om henne väldigt mycket men vi lever helt olika liv med flera mils avstånd eftersom jag studerar i Uppsala och hon bor och jobbar strax utanför Stockholm. Det är sällan vi hinner ses, men eftersom jag kommer från Stockholm brukar jag ofta åka dit över helger och självklart lov även om resvägen tar uppemot två timmar.
Hittills har det känts värt att lägga mycket ned till på att upprätthålla vårt förhållande men det har skett på bekostnad av mitt "studentliv" i Uppsala. Jag har därför känt att jag inte riktigt passar in eftersom jag har pendlat mycket och velat stanna hos henne hellre än att åka tillbaka. Men sedan i vintras har denna livsstil känns allt tuffare och börjat ta mycket energi eftersom det är svårt att kombinera dessa dubbelliv.
Trots att jag verkligen tycker om henne, har jag därför försökt rationellt försökt styra mina tankar genom säga att det här inte fungerar längre, vilket resulterat i att vi inte har kommunicerat över huvud taget under de senaste tre veckorna. Man kan säga att jag har valt att göra slut utan att egentligen vara säker på vad jag vill, och det är här jag behöver lite hjälp på traven för att väga för och nackdelar.