• paola

2 åring som helt plötsligt inte vill sitta på pottan längre :(

blir knäpp på min 2 åring, tog fram baby björn pottstol och det gick bra i början, så fort vi kom hem från dagis så var det av med kläderna, springa lite i trosor, kissa i pottan o leka utan blöja o sen för kvällen tog vi på blöjan igen.

så vi lyckades kissa i pottan iaf 1 gång om dagen..

nu vägrar hon, så fort jag satt henne där så reser hon sig, el så sitter hon kvar med det kommer inget o 2 sek senare så har hon kissat o hänt att hon även bajsat ner sig...

jag vill gärna att hon blir blöjfri denna sommaren iaf på dagen..men vad ska jag göra, hon vägrar ju... blir så irriterad för att det funkae ju skitbra i början o jag gjorde en stor grej av det likson. var jätte glad o applåderade o gav även godis som hon älskar...vad har hänt? 

• Svar på tråden 2 åring som helt plötsligt inte vill sitta på pottan längre :(
  • Barbabok

Min tjej var likadan, nyhetens behag var det nog. Det blev totalstopp. Nu är hon ett år äldre och har slutat så gott som helt dagtid, utom under vilan.

han kommer i juni
  • La Lola

Varför blir du irriterad?
    Barnet är 2 år.

Det är väl bara att vänta ett tag och se om det funkar igen.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Tramptass

Hon är bara två år och ska du potträna så försök göra det utan förväntningar.  Ingen idé att bli irriterad, det förvärrar snarare. Det kan också bli fel om man gör en alltför stor grej av när det blir något i pottan.

Fortsätt kämpa och erbjud pottan varje dag så släpper det så småningom. Vill hon inte sitta alls så kan man prova att ha fruktstund när hon sitter på pottan eller ha särskilda leksaker som man bara får ha när man sitter där.

• jagoduoentill

tack, vet att jag inte borde bli det men det är lite tungt just nu... önskar att det var något som kunde funka utan problem iaf,men som ni sa..hon är 2.... 

• La Lola
    jagoduoentill skrev 2012-04-20 12:20:06 följande:
    tack, vet att jag inte borde bli det men det är lite tungt just nu... önskar att det var något som kunde funka utan problem iaf,men som ni sa..hon är 2.... 
    Är du Ts? Förvirrande med olika nick...
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden 2 åring som helt plötsligt inte vill sitta på pottan längre :(