• magplask

Hjälp med mellannamn och efternamn på Ryanair?

Hur är det där egentligen, min son har sin pappas efternamn som mellannamn (eftersom man ju inte kan ha två efternamn) och mitt efternamn. 
    På ryanair ska man fylla i förnamn och efternamn, men vad ska det då stå på min son? Bara mitt efternamn eller båda? 

När jag bokade skrev jag bara in mitt efternamn, men nu känner jag mig osäker! Har inte skaffat pass än heller så jag kan inte kolla på det.       

Hjälp! :)  

• Svar på tråden Hjälp med mellannamn och efternamn på Ryanair?
  • L1ber

Skulle gjort precis som du, dom frågar ju inte efter mellannamn.

Jag bokade och råkade stava fel i mitt efternamn en gång (VEM lyckas med det liksom?!). Blev jättenervös att jag inte skulle få följa med på planet eftersom det står tydligt att namnet måste stämma överens med passet. Ringde dom och nämnde mitt problem, hade ingen lust att betala 100 euro som det kostade att ändra. Dom sa dock att det inte var några problem alls. Därför borde det va lugnt för er också. Ring dit och prata med dom om du är osäker.

• tussilago00

I passet skrev jag alla namn på min son och likaså när jag bokade biljetter! Då kan det lixom inte bli fel! Och som efternamn skrev jag bägge efternamnen. Det gick bra iaf....

• Gurkburken

Mina barn har också sin pappas efternamn som mellannamn och vi skriver alltid alla namn, precis som det står i passet.
    Mellannamnet skrivs som efternam i samma ordning, dvs "mellannamn efternamn".

Jag har aldrig vågat chansa på att inte ha med mellannamnet. Så jag skulle kontakta Ryan Air för säkerhets skull.

• evaoregon

Så länge namnen är rättstavade så tror jag inte det blir något problem,

• besj

Vi åker med Ryanair minst fem gånger per år och min fru som heter förnamn mellannamn efternamn är alltid bokad som förnamn efternamn. Det har vi gjort i mer än tre är och det har aldrig varit något problem.

Det är tom så att alla damer i familjen heter Anna (bara en som tilltalsnamn). Så vi har haft Anna efternamn inbokad och bytt medföljande person vid sjukdom. ÄVen det utan problem. 

• Falken666

Jag flög med Ryanair nu i april 2015 hade endast skrivit för och efternamn INGA mellannamn var inga problem alls.

Svar på tråden Hjälp med mellannamn och efternamn på Ryanair?