Vi har varit i Turkiet i augusti två ggr, o då är det hett - men jag tycker att det är härligt! Det finns dessutom skugga i form av parasoll o liknande, o befinner man sig bara nära pool eller hav så är det ljuvligt!
Dock verkar det om ni ska åka lite senare, så i sept/okt är det oftast mer behagligt varmt, precis som i början av sommaren.
Dock vet man aldrig med vädret; vi har haft 40 grader en hel vecka i början av juni också!
Man får ta med sig mat o vällingpulver till barn under 2 år på flyget, det är inga problem.
Är du ändå osäker så ring eller maila flygbolaget som ni ska åka med, eller gå in på deras hemsida - där brukar det oftast stå bra info om vad som gäller för barn.
Vid start o landning sitter barnet i en vuxens knä, med ett litet bälte som är fäst i den vuxnes bälte. Personalen kan visa hur man gör om det är första gången, de brukar vara hjälpsamma.
Mina barn har aldrig haft några problem med öronen när vi har flugit (äldsta sonen 8 år har flugit sex ggr t o r o lilla på 2½ har flugit 3 ggr t o r), men jag brukar ge näsdroppar strax innan start, har hört att det skall hjälpa.
UV-dräkt är bra att ha, det är ju främst överkroppen som lättast bränns. Tvådelat tycker jag känns mest praktiskt med tanke på blöjbyte o så, men det är väl en smaksak.
UV-skor är för mig överkurs, men det känner man ju själv vad man vill köpa.
Min lillkille har haft vanliga badsandaler, o den äldste kör enbart s.k foppa-tofflor!
Bra är dock att ha något bra på fötterna åt den lilla så att hon inte halkar vid poolen, det blir ju lätt halt! Men det funkar ju både med UV-skor o badsandaler - o enbart strumpor också för den delen, men det kanske känns varmt..
Hoppas ni får en trevlig resa!