Hur får man familjehem? Klarar inte av att bo hemma längre. Mamma som klankar ned
Hej!
Jag är en 17årig tjej som går gymnasiet.
Min mamma har på senaste år blivit bitter, deprimerad, överviktig, arg, frånvarande mot mig, och lagt all sin ilska på mig. Jag har haft överseende med hennes humör i år nu, och försöker att inte bekymma henne med hur jag känner när hon får utbrott på mig för att hon "inte druckit kaffe" och liknande.
Saken är att nu mår hon bättre, men är ändå hemsk mot mig. Hon säger väldigt personliga och sårande saker till mig samt påhopp. Jag klarar inte ens av att skriva dem men jag är så ledsen ;(
Funderar på att vilja skaffa familjehem. Jag blir ledsen att komma hem till kompisar och deras föräldrar är så snälla, och hur de hanterar konflikter. Min mamma har inte varit där för mig på väldigt länge på någon slags nivå, och allt hon gör är att klanka ner på mig. Jag har klarat mig själv och tagit hand om mig själv alltför länge och nu förstår jag hur mycket jag saknat, när jag ser andra föräldrar som stöttar, älskar en, bråkar, faktiskt LÖSER det, pratar, hjälper och vidare.
Vad ska jag göra? Känner mej ensam och vet inte ens hur jag ska gå till väga.