När började era barn att gå?
Jag menar verkligen gick! Inte med stöd utan helt själv, mer än 5 steg!
Ni som har flera barn svara på det barn som gick tidigast!
Jag menar verkligen gick! Inte med stöd utan helt själv, mer än 5 steg!
Ni som har flera barn svara på det barn som gick tidigast!
15 månader var sonen när han började gå "på riktigt", men han föddes 3 månader för tidigt så egentligen 12 månader. Röstade dock på 15 månader.
Dottern gick nån vecka innan ettårsdagen, sonen var 10 mån.
oj, svarade visst på yngsta barnet och inte på barnet som gick tidigast.
äldsta sonen gick vid 13månader
yngsta sonen gick vid 22½månad
Äldsta lärde sig gå vid 11 månader, vid 13 småsprang han. Lillebror är 13 månader och går väldigt vinglig när man håller honom i handen. Han har precis bara börjat testa hur det känns att stå en sekund utan att hålla i sig, sen sätter han sig kvickt ner igen. Lillebror är dock väldigt mycket tyngre än vad storebror var. Båda är för tidigt födda, så jag tror inte att det har något med saken att göra. De tar helt enkelt lite olika tid på sig, de är olika som personer med.
Viceversa,
Min son gick när han var 10 mån. Han har hela tiden varit väldigt tidig motoriskt och har aldrig velat vara stilla. "Snacka" är han dock sämre på!
Dagen efter hans ett års dag började han gå :)
Ebba var 11 månader = 12 första steg (gick direkt)
Amadeus var 8 månader = 4 första steg (men gick direkt)
Elias var 11 månader = 24 första steg (gick direkt)
Min dotter var 10 månader, sonen lite drygt 9 månader. Med gå menar jag att det är det huvudsakliga sättet de använde sig av för att ta sig framåt.
Ettan var ett år och tvåan nio månader när de gick betydligt mer än de kröp.
Dotter var 15 månader när hon vågade släppa taget helt och hållet. Sonen är 14 månader och har ännu inte vågat släppa taget om saker och möbler, så det kan nog bli snarlika ålder.
Sonen var 9,5 mån då han knatade iväg många steg själv, (kröp första gången då han var 11 mån!!)
Sonen var exakt ett år när han började gå och dottern 10 månader. Röstade då på 10 månader.
1:a gick när han var 9 1/2 månader
2:a gick när han var10 månader 3:e gick när han var 10 månade
4: vet ej han är 7 mån nu han har inte än börjat krypa när gjorde era barn det
Min tjej var precis nio månader när hon gick från att endast resa sig utan stöd till att börja ta tydliga steg :)
Äldsta sonen 15½ månad
Yngsta sonen 12 månader
favorit