• Serla

När började era barn att gå?

Jag menar verkligen gick! Inte med stöd utan helt själv, mer än 5 steg!
    Ni som har flera barn svara på det barn som gick tidigast!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När började era barn att gå?
  • BFmars2012

15 månader var sonen när han började gå "på riktigt", men han föddes 3 månader för tidigt så egentligen 12 månader. Röstade dock på 15 månader.

• spökplumpen

Äldsta lärde sig gå vid 11 månader, vid 13 småsprang han. Lillebror är 13 månader och går väldigt vinglig när man håller honom i handen. Han har precis bara börjat testa hur det känns att stå en sekund utan att hålla i sig, sen sätter han sig kvickt ner igen. Lillebror är dock väldigt mycket tyngre än vad storebror var. Båda är för tidigt födda, så jag tror inte att det har något med saken att göra. De tar helt enkelt lite olika tid på sig, de är olika som personer med.

• Bjornis

Min son gick när han var 10 mån. Han har hela tiden varit väldigt tidig motoriskt och har aldrig velat vara stilla. "Snacka" är han dock sämre på!  

• 3 barns mamma84

Ebba var 11 månader = 12 första steg (gick direkt)
    Amadeus var 8 månader = 4 första steg (men gick direkt) 
    Elias var 11 månader = 24 första steg (gick direkt)

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    gabardin skrev 2012-04-15 23:03:46 följande:
    Ursäkta så grinigt det lät, menar bara att det inte brukar bli helt rättvisande resultat. Samma med "hur lång tid innan du blev gravid", alltid sjukt många "första försöket".

*Asg*
    1:a första försöket men IKKE planerad !
    2:a 5:e föröket  
    3:a 6:e föröket = ma
    4:a första försöket
    5:a förök hmm vet ej men MF    
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Tjohalia

Min dotter var 10 månader, sonen lite drygt 9 månader. Med gå menar jag att det är det huvudsakliga sättet de använde sig av för att ta sig framåt.

Flicka 050414 * Pojke 070309
  • babban

Ettan var ett år och tvåan nio månader när de gick betydligt mer än de kröp.

• Familjen L

Dotter var 15 månader när hon vågade släppa taget helt och hållet. Sonen är 14 månader och har ännu inte vågat släppa taget om saker och möbler, så det kan nog bli snarlika ålder.

• Jkpg Deluxe

Sonen var 9,5 mån då han knatade iväg många steg själv, (kröp första gången då han var 11 mån!!)

• Emma3

Sonen var exakt ett år när han började gå och dottern 10 månader. Röstade då på 10 månader.

♥ Våra underbara barn! Leo-07 ♥ Wilma-09 ♥
  • shosho83

1:a gick när han var 9 1/2 månader
    2:a gick när han var10 månader 3:e gick när han var 10 månade
    4: vet ej han är 7 mån nu han har inte än börjat krypa när gjorde era barn det

• Miss Obsessive

Min tjej var precis nio månader när hon gick från att endast resa sig utan stöd till att börja ta tydliga steg :) 

Svar på tråden När började era barn att gå?