Fantasybamse skrev 2012-04-16 23:22:39 följande:
Som svar till matteratsi!
Du har ingen aning om hur vårt förhållande ser ut. Så allvarligt är det inte att han går och bär på en enorm börda.
Och vadå stökade till det för mig, han var borta i nio timmar, kom hem 4 på natten mot en jobbdag när han skulle ta en promenad. Varenda vettig människa skulle bli orolig i en sådan situation.
Han hade gör övrig suttit i flera timmar och läst en bok också så så tyngd är han inte.
Tack till alla er som stöttat.
Absolut. Jag hade blivit vansinnig. Min sambo har gjort en liknande grej en gång men det var polisens fel!!! Min sambo har ett par gothbyxor som han älskade. Vi bodde på olika orter förut och han var hemma hos mig och skulle ta tåget hem för att jobba dagen efter. Han åkte för att ta sista tåget. Satte sig på tåget och kom ihåg att hans busskort var tomt så han klev av för att köpa en tågbiljett. Men den närmsta automaten var ur funktion, så han gick bort till de som stod längre bort, dessa var också ur funktion. Han började prata lite med två trevliga medelålders damer. Då kom det fram två personer som röt åt honom: DU dig vill vi prata med. Min sambo som avskyr bråk sa nej och försökte gå därifrån. Då slängde sig de där två otrevliga personerna över honom och brottade ner honom, visade en polisbricka så snabbt att min sambo knappt hann se den och fortsatte ryta åt honom. Min sambo hade då fått panik. Under tiden kom det några vakter och skulle hjälpa de där två civilklädda poliserna som skrämt min sambo så att han var fullständigt livrädd, man är ju inte alltid sig själv när man är livrädd, min sambo trodde att han blev kidnappad. Han bad förbipasserande om hjälp men ingen vågade ens säga något, en av de civilklädda poliserna höll fast min sambos huvud och tittade honom i ögonen och vrålade att han hade tagit ecstasy pga hur pupillerna såg ut. Kärringen tänkte inte på att i ren panik får man oftast ett adrenalinpåslag som gör liknande saker med pupillerna och min sambo dricker inte ens alkohol och har aldrig ens tänkt tanken på att ens titta åt en drog. De drog buntband runt handlederna och fotlederna på honom. Det tog flera månader innan min sambo hade full rörelse i sina tummar igen. Och när de hade släpat in honom i en polisbil och kört iväg med honom och tvingat av honom ett urinprov och slängt in honom i en cell och de gick igenom hans ryggsäck som naturligtvis inte innehöll något knark eftersom han var på väg hem. Poliserna förstörde hans bärbara dator och hans ena övningspoi, de förnedrade honom och falskanklagade honom för att vara narkoman, han förlorade flera tusen i inkomst dagen efter (röd dag med ob) eftersom han ju hade missat sista tåget hem och han skulle börja jobba kl.6 men kunde inte vara hemma förrän kl.12, han har inte vågat använda sina gothbyxor sedan dess. Det finns ju en risk att polisen återigen har fått något tips om ett fånigt raveparty. Det var därför dem högg honom. Min sambo hade sina älskade gothbyxor på sig på tågstationen när polisen fått ett rykte om att det skulle vara en ravefest. Detta har gjort att vårat förtroende för poliser har fått en rejäl knäck. Innan kände jag mig trygg när det kom poliser men sedan dess är jag rädd för dem. Det var 5 år sedan detta hände. Jag blir fortfarande osäker runt poliser men blir inte lika rädd längre. Hans gothbyxor ligger i garderoben orörda. Den bärbara datorn är inte bärbar längre eftersom gångjärnen till skärmen är trasiga pga polisens hårda hantering av den.
Det är en fruktansvärd rädsla man får när någon man älskar ska vara hemma en särskild tid och höra av sig men man inte hör något alls och man försöker ringa och det inte går att komma fram på telefonen och han svarade inte på hemtelefonen heller.
Polisen talade inte om var han var utan när dem hade gjort tester, både snabbtester som skulle bevisa att han var drogpåverkad den kvällen samt tester som skulle bevisa vilka droger han hade i kroppen och snabbtestet visade negativt slängde dem bara ut honom. Han var i en främmande stad och hade ingen aning om hur han skulle ta sig tillbaka till tågstationen. Han ringde mig och var helt förstörd, batteriet i mobilen hade bara en plupp kvar, jag hade ju inte heller någon aning om var han var så han fick försöka beskriva var han var och jag fick leta efter adressen på nätet. Han var i Mölndal i ett industriområde och skulle in till tågstationen inne i Göteborg. Han fick gå flera kilometer med en jättetung ryggsäck och han var rejält chockad, omskakad och rädd. Till slut kom han till en busshållplats och väntade på en buss. Som tur var så var det en väldigt förstående busschaufför så han lät min sambo åka med trots att han inte hade några pengar varken kontant eller på busskortet. Jag är evigt tacksam denna busschaufför.