• Lyckligtälskad

Hjälp vi flyttar ihop! Start ikväll svt1 20.00

Är det någon mer än jag som ser fram emot den nya serien som börjar ikväll!?

Jag tycker det är kanon att de lyft denna frågan och gjort ett program om det för det kan sannerligen inte alltid vara så smidigt att få ihop två familjer till en stor ny familj...

Jag står själv i den sitsen nu och kommer nog sitta med papper och penna och anteckna allt viktigt som sägs... ;)

Tänkte att vi som tittar kan mötas upp i denna tråden och diskuterar frågor och annat som dyker upp i programmet? Vad sägs? Är ni med mig?! :)

• Svar på tråden Hjälp vi flyttar ihop! Start ikväll svt1 20.00
  • Lyckligtälskad

Jag tycker i alla fall att det va ett jättebra program, nyttig info och inredning i ett! :)

Saker jag vill ha med mig från första avsnittet är:

1. Skitlistan - att man får märka ut varandras saker som man ogillar genom att sätta postitlappar på dem, sen får man diskutera sakerna tillsammans om vad som är livsviktiga att behålla och vad man kan avvara...

2. Regler - att alla i familjen tar fram en regel som är viktig och som gäller för alla... nu kommer jag inte ihåg alla deras regler men de jag kom ihåg var:

* Att alla plockar undan efter sig
    * Att man gör en aktivitet tillsammans som familj minst en gång i veckan
    * Att alla städar på sin "våning" (de hade äldre barn) - kan ändras till att alla barn städar sina rum...
    * Att man tar upp till diskution och pratar istället för att bli irriterad och slänga igen dörren och att man ska säga förlåt om man inser att man gjort något dumt/ eller behandlat någon illa

(De två sista minns jag inte - någon annan som minns?)

Svar på tråden Hjälp vi flyttar ihop! Start ikväll svt1 20.00