• Anonym (Anna)

Han vill inte!!

Det är såhär att för en tid sedan blev min man sjuk, ganska allvarligt och effekten av sjukdomen är att han går på daglig medicinering. Han är nu ganska frisk och vi lever ett relativt vanligt liv, inga barn.

Detta har gjort att hans lust minskat (kan även bero på att han gått upp några kilo i vikt och inte känner sig nöjd med sig själv). Inget fel med erektionen då han har "morronstånd" och dessutom flera gånger under natten. De få, få gånger vi haft sex har varit vid sådana tillfällen..

Han älskar mig och jag honom men detta är väldigt jobbigt. Ibland känns det som har tar mig för given då han inte orkar jobba på detta just nu. Är jag självisk? Bör jag stanna kvar och ha tålamid eller föreslå att vi ska fortsätta på varsitt håll och jobba på oss själv?? Vad ska jag göra???? =(

• Svar på tråden Han vill inte!!
  • Anonym

Ja, du är nog ganska självisk. Det är han som har en allvarlig sjukdom och inte du. Jag förstår att det är väldigt frustrerande för dig att inte få ligga, men sätt dig in i hans situation. Det vore väldigt orättvist av dig att lämna han nu...

• Anonym (Anna)

Usch jag känner mig hemsk när jag läser ditt svar. Det är så jag har tänkt det senaste året. Att det kommer lösa sig. Och det hoppas jag.

Till bilden hör att det förekommer en hel del tjejkompisar på hans sida och dvs en del svartsjuka från mitt håll. Han är relativt ung och ser bra ut, öppenhjärtlig och flörtig, men mig vill ha knappt röra. Det är frustrerande som du sa. Men absolut, dfet är inte jag som är sjuk och om det var tvärtom skulle jag gå under om han lämnade mig. Men hur framför man sin frustration till någon som inte vill? ska man lägga locket på och hoppas på det bästa? Min största rädsla är att han, när han blivit ännu friskare, ska inse att han inte vill fortsätta med mig så vi inte haft en "sådan" relation på väldigt länge..

• Anonym

Jag tycker inte det är egoistiskt. Alla kvinnor som ställer upp när de är gravida och har tappat sin sexlust, så visst fan borde din man kunna ställa upp på dig.

• Sommarfjäril
    Anonym skrev 2012-04-16 09:52:04 följande:
    Ja, du är nog ganska självisk. Det är han som har en allvarlig sjukdom och inte du. Jag förstår att det är väldigt frustrerande för dig att inte få ligga, men sätt dig in i hans situation. Det vore väldigt orättvist av dig att lämna han nu...
    Fast jag håller inte med riktigt. Visst är det hemskt att din man varit sjuk TS men dina behov kan ju inte bara suddas ut för det! Du skriver att han nu är frisk så den akuta faran är ju över.

Kan ni prata om detta öppet? Förstår din man hur dåligt du mår av att inte få ha sex?
  • Anonym (Anna)

Hej,

Ja vi har pratat om det vid ett par tillfällen men det är mycket ångestladdat för honom och brukar sluta med att han ber oss avsluta ämnet för att han får sån ångest. Han vill inte söka hjälp för det heller då han verkar vara av den typen som vill att det "bara ska fungera" och inte behöva jobba på det. Han var mycket suxuell förr. Han hävdar att det är prestationsångest blandat med att ha tappat bort sig själv efter sjukdomen. Hur ska jag kunna motivera mot det lixom?  När vi pratat om det så säger han öven att han är rädd för att såra mig genom att säga allt (dvs att han inte har nån som helst lust m,ed sexuella aktiviteter. Läs då sex, håmgel, och allt som har med det att göra)..

Frågan är om/hur man ska närma sig ämnet? Det kanske även finns nån man där ute som kan ge sitt perspektiv?

• Anonym (Anna)

(bör väl tillägga att medicinen i dig kan minska sexlusten generellt...) Så det känns lite hopplöst...

Svar på tråden Han vill inte!!