• Anonym (MinDröm)

Ge mig ALLA dina tips!

Nu har vi försökt i nästan 2 år, ett lyckat försök som slutade i tidigt MF för ett år sedan. 
    Spermaprov är taget, inget att anmärka på. Jag har ätit pergotime i 3 månader, har nu en paus.

Ge mig ALLA dina tips för att öka chanserna, snälla!

Folsyra, träning, ställningar, andra medel? 
    När anses man som överviktig?
    Jag är 164cm och väger ca 70kg, jag är inte "fet" men lite mullig och har ganska kraftig benstomme.. 
    Kan detta spela roll?? 

Tips och trix, snälla tack!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-18 13:33
    Detta HAR vi gjort:
    Haft sex varannan dag, var 3e, var 4e, var 5e, lite när som helst utan att räkna dagar, varje dag, bara vid beräknad ÄL.
    Pergotime
    Folsyra
    Ligga högt med baken

• Svar på tråden Ge mig ALLA dina tips!
  • Anonym
    Anonym (MinDröm) skrev 2012-04-18 13:49:14 följande:
    Jo alltså de första 7-8 månaderna med försök så var vi ganska avslappnade, under pergokurerna var vi också ganska avslappnade. Men nu ligger det där som ett inre stress, VARFÖR!? vill inte min kropp som jag vill.. 
    Så detta med att inte tänka så mycket och slappna av är nog mer en myt än fakta. 
    Jo, men du säger ju att det är en inre stress och jag tror det kan påverka.
  • Anonym (MinDröm)
    Den lilla M skrev 2012-04-18 13:46:58 följande:
    Vilka prover har dina läkare tagit på dig?
    Allt man kan kolla med ett enkelt blodprov. 
    Jag har fått telefontid med en läkare nästa vecka, och ska höra om spolning då.

Någon som gjort en? Hur har det varit? 
  • splink

Vi försökte i 37 månader. Fick flera MF och MA. Genomgick utredning som inte visade nåt fel. Försökte ALLA möjliga knep...

Sen blev jag sjuk i julas, och fick hosta. Åt bisolvon i ca två veckor. Blev gravid och än har det inte blivit missfall! Är halvvägs nu. 

Dotter född -07, BF med syskon 17/9 Bloggar på detsaknadebarnet.blogspot.com
  • splink
    splink skrev 2012-04-18 13:56:02 följande:
    Vi försökte i 37 månader. Fick flera MF och MA. Genomgick utredning som inte visade nåt fel. Försökte ALLA möjliga knep...

Sen blev jag sjuk i julas, och fick hosta. Åt bisolvon i ca två veckor. Blev gravid och än har det inte blivit missfall! Är halvvägs nu. 
    Kan tillägga att jag inte VET om det var bisolvonet som hjälpte. Men jag tror det lite iallafall. Hade inte testat det innan eftersom jag inte ville ta medicin i onödan.
    Dotter född -07, BF med syskon 17/9 Bloggar på detsaknadebarnet.blogspot.com
  • Anonym (MinDröm)
    Anonym skrev 2012-04-18 13:54:37 följande:
    Jo, men du säger ju att det är en inre stress och jag tror det kan påverka.
    Nu ja, men vi har ju haft oskyddat i snart 2 år, jag/vi har ju inte levt i stress i två år....

iofs så har jag haft oskyddat sex i 13år, varav 1 abort vid 15år, ett barn vid 19år och 2 mf. Jag är 26 år.
    (om det har någon betydelse) 
  • Elisabeth01

Det är jättesvårt.. Men slappbna av och tänk liksom som att: "Få se om det händer nåt" Tänk inte på det överhuvudtaget. Jag o min man trodde inte vi kunde få barn tillsammans, så vi fick provrörsbefrukt. Vi fick en underbar dotter. Efter körde vi utan skydd, för vi "kunde ju inte få på egen väg.. 9 mån efter vår dotter föddes, vart jag gravid, utan nåt! :)

• Anonym (MinDröm)
    splink skrev 2012-04-18 13:56:02 följande:

Tror nog att det blir iväg för att köpa bisolvon, det kan ju inte skada att prova. (är ju faktiskt lite småförkyld)

Nu vet jag ju att du inte tog det för att försöka bli gravid utan för att du var sjuk, men OM man nu skulle ta det i bebis syfte, när ska man börja då? Spelar det någon roll?
    Vet inte vart jag sett/hört att man ska börja i samband med mensen(?) Och jag har ingen, sista var i februari. 
  • Anonym (MinDröm)

Undrar fortfarande om någon där ute genomgått spolning? Och kan berätta hur det var.

• Anonym
    Anonym (MinDröm) skrev 2012-04-19 08:10:39 följande:
    Tror nog att det blir iväg för att köpa bisolvon, det kan ju inte skada att prova. (är ju faktiskt lite småförkyld)

Nu vet jag ju att du inte tog det för att försöka bli gravid utan för att du var sjuk, men OM man nu skulle ta det i bebis syfte, när ska man börja då? Spelar det någon roll?
    Vet inte vart jag sett/hört att man ska börja i samband med mensen(?) Och jag har ingen, sista var i februari. 
    Jag har också testat bisolvon, du ska ta några dagar innan äl för att göra slemmet tunnare, din man kan också ta några dagar innan så simmar spermierna lättare :) Sen när du haft äl slutar du med de. Jag blev gravid två gånger månaderna efter varandra när jag testade sist, de slutade i kemiska graviditeter som ger svagt plus och sedan börjar jag blöda, men mf beror inte på bisolvonet, har blivit gravid två gånger innan det också som slutade på samma sätt. Ska testa en gång till nu nästa äl+acetylsalicylsyra och progesteronkräm. Har försökt i över 1½ år och ska göra ivf till hösten mest troligt.
  • splink

Jag åt för att jag behövde det och inte i bebissyfte, men jag åt nog från typ lucia och fram tills strax efter jul. Blev gravid den 25:e december
    Dotter född -07, BF med dotter 2 18/9, Bloggar på detsaknadebarnet.blogspot.com
  • Anonym (MinDröm)
    Anonym skrev 2012-04-19 09:23:56 följande:
    Jag har också testat bisolvon, du ska ta några dagar innan äl för att göra slemmet tunnare, din man kan också ta några dagar innan så simmar spermierna lättare :) Sen när du haft äl slutar du med de. Jag blev gravid två gånger månaderna efter varandra när jag testade sist, de slutade i kemiska graviditeter som ger svagt plus och sedan börjar jag blöda, men mf beror inte på bisolvonet, har blivit gravid två gånger innan det också som slutade på samma sätt. Ska testa en gång till nu nästa äl+acetylsalicylsyra och progesteronkräm. Har försökt i över 1½ år och ska göra ivf till hösten mest troligt.
    Men jag vet inte när jag har ÄL, då den oftast uteblir.. Obestämd Och nu har jag int haft mens på 2 månader.
  • Anonym

Det skadar ju inte att testa olika grejjer, man kan ju tänka att det är för att hålla hoppet uppe om inte annat.

Testa bisolvon
    Bidrottninggelékapslar
    Grapefruktjuice
    Träning är alltid bra

Killen kan äta zinktabletter

Regelbundet sex är det bästa för att hålla spermierna i topptrim!

• Anonym (MinDröm)

Nu har jag köpt bisolvon (tabletter 100st) hoppas att det inte spelar nån roll? Har väldigt svårt för flytande saker :(
    Har även köpt Mitt Val Kvinna som innehåller alla vitaminer och folsyra.
    Så köpte jag Chi San (innehåller rosenrot) var det enda dom hade. Men det var tamigfan det äckligaste jag nånsin smakat så den lär det inte bli mer av.... Så nu beställer jag hem Rosenrot tabletter istället.

Fortfarande så kvarstår frågan om spolning, någon?? 

• Anonym (MinDröm)

*puffar*

• Anonym
    Anonym (MinDröm) skrev 2012-04-22 11:22:48 följande:
    *puffar*
    Jag föreslår fortfarande att sambon ska äta zinktabletter. Att han också tränar och äter hälsosamt är såklart viktigt!
  • Anonym (vill också)

Jag vill också bli gravid. Har nästan blivit lite besatt de senaste månaderna. :/

När kvinnan inte har ägglossning (ÄL) så ligger ett svårgenomträngligt slem över ingången till äggledarna så att spermierna (eller för den delen bakterier) inte ska kunna vandra upp i äggledarna om det inte är rätt tid för ÄL.

Jag tror att teorin med Bisolvon, som är slemlösande, är att spermierna kan då kanske vandra upp i äggledaren även några dagar för ÄL. Spermierna kan ju leva upp till 7 dagar (normalt är kring fem) och om spermierna kan komma in i äggledaren tidigare och överleva några dagar så ökar chansen för en befruktning av ägget som ska ske högst upp i äggledaren.

Det är alltså i början av menscykeln och fram till ÄL som man ska äta Bisolvon då ...

Ägget är ju bara befruktningsbart i ca 0,5 - 1,5 dagar, där 1,5 är lika extremt som 7 dagar för spermierna.

Om intresset finns så se gärna följande gamla klassiker:
    Kärlekens mirakel, avsnitt ett av fyra:

">

två av fyra:

">

tre av fyra:

">

fyra:

">

Själv har jag beställt ägglossningsstickor från testlagret:
    http://www.testlagret.se/index.php?cPath=22
    Sex samma dag som ÄL eller dagen före ska ju vara bra.

Det här med spolning av äggledarna är jag också nyfiken på. Jag har ju läst om flera här på familjeliv som blivit gravida efter att äggledarna har fått spolning och på så sätt gett en mer fri väg för ett befruktat ägg att göra den långa (15 cm) vandringen ned till livmodern för att kläckas och fästa.

Jag ska snart till min gynekolog och ska försöka tjata till mig en spolning, alternativt får hon berätta var man kan få göra en mot betalning. Här på familjeliv har jag bara sett att folk fått göra det i samband med undersökningar och inte fått några svar på mina frågor om man inte kan få göra det privat och betala för det. 
  • Anonym (vill också)

Hej igen,

Vill bara säga att Rosenrot, Apiforce eller Royal Jelly (bidrottninggelé helt enkelt) ska man sluta med om det är så att man blir gravid. Vad jag vet så finns inga studier på vad effekten på ett foster kan bli av dessa preparat.

På senare år har man ju sett att vanliga huvudvärkstabletter med paracetamol kan göra så pojkar kan drabbas av kryptorchism. (källa: http://svt.se/2.108068/1.2227961/paracetamol&lid=aldreNyheter_1513597&lpos=rubrik_2227961)
    Vad morgondagens forskning kan visa kan vi ju bara gissa oss till ... Flört 

Hoppas det går vägen för dig.
    Berätta gärna hur det går. 

• Anonym (mimmi)
    Anonym (vill också) skrev 2012-04-22 14:29:44 följande:
    Hej igen,

Vill bara säga att Rosenrot, Apiforce eller Royal Jelly (bidrottninggelé helt enkelt) ska man sluta med om det är så att man blir gravid. Vad jag vet så finns inga studier på vad effekten på ett foster kan bli av dessa preparat.

På senare år har man ju sett att vanliga huvudvärkstabletter med paracetamol kan göra så pojkar kan drabbas av kryptorchism. (källa: svt.se/2.108068/1.2227961/paracetamol&lid=ald...)
    Vad morgondagens forskning kan visa kan vi ju bara gissa oss till ... Flört 

Hoppas det går vägen för dig.
    Berätta gärna hur det går. 
    Jag blev gravid vid 38 efter två månaders Apiforce-kur. Vi hade försökt 6 månader innan det.
    Andra gången åt jag Apiforce en månad innan jag blev gravid igen (var 41 då).

Jag får en regelbunden menscykel och tydliga ägglossningssymptom när jag ätit Apiforce. Så det är ett faktum att det kan hjälpa, och har hjälpt många. Jag har inte heller fått några biverkningar förutom fin hud och det är ju bara på plusidan.

Mina tips:
    Apiforce (eller Royal Jelly)
    Sluta med alkohol (både kvinnan och mannen)
    Tajma sex innan ÄL
    Försök att få mannen få orgasm strax innan kvinnan (kvinnans organsm hjälper spermierna att simma bättre till mål)
    Behåll normalvikten (som du redan har)
    Prova LCHF

Lycka till! Tappa inte hoppet - så länge du är fertil så finns det hopp (är själv 46 och ägglossar fortfarande varje månad)
  • Anonym (vill också)
    Anonym (mimmi) skrev 2012-04-26 12:38:03 följande:
    Jag blev gravid vid 38 efter två månaders Apiforce-kur. Vi hade försökt 6 månader innan det.
    Andra gången åt jag Apiforce en månad innan jag blev gravid igen (var 41 då).

Jag får en regelbunden menscykel och tydliga ägglossningssymptom när jag ätit Apiforce. Så det är ett faktum att det kan hjälpa, och har hjälpt många. Jag har inte heller fått några biverkningar förutom fin hud och det är ju bara på plusidan.

Mina tips:
    Apiforce (eller Royal Jelly)
    Sluta med alkohol (både kvinnan och mannen)
    Tajma sex innan ÄL
    Försök att få mannen få orgasm strax innan kvinnan (kvinnans organsm hjälper spermierna att simma bättre till mål)
    Behåll normalvikten (som du redan har)
    Prova LCHF

Lycka till! Tappa inte hoppet - så länge du är fertil så finns det hopp (är själv 46 och ägglossar fortfarande varje månad)
    Ohh vad härligt att höra!

Jag var hos gynekologen nyligen och berättade att vi försöker och undrade hur länge vi ska försöka innan vi söker hjälp.

Tyvärr sa hon till mig att i det här landstinget, som jag precis flyttat till, så hjälper de bara kvinnor under 38 år. jag har precis fyllt 38. Hon sa också att oavsett ålder måste man har försökt i 12 månader utan att lyckas innan man ens kan få bli undersökt. För min del är det alltså bara det privata som gäller om jag vill ha hjälp och en koll. Känns rätt trist. Jag känner mig väldigt ung! Flört

Jag passade också på att fråga om spolning av äggledarna och det kan ju jag bara få privat då.
    Jag har köpt både Royal Jelly och ÄL-test och hoppas att jag och min man ska klara det här utan hjälp. Skrattande
Svar på tråden Ge mig ALLA dina tips!