• Unitard

Är det okej att lägga ut en bild sitt barn där könsorganet syns?

Tycker du att det är okej att lägga ut en bild på sitt 2 år gamla barn där könsorganet syns?

Bilden läggs ut på Facebook och är publik, alltså vem som helst kan se den, även folk du inte känner.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-18 13:28
    Lägga ut en bild PÅ sitt barn ska det stå.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att lägga ut en bild sitt barn där könsorganet syns?
  • J a d e d

Nej. Även barn har integritet. Vilket är de vuxnas ansvar att se efter.

Jeddan
  • Silversvans

Nej. Jag lägger inte ut bilder på barnen på Facebook annat än stängt så endast mina vänner kan se bilderna. De jag är vän med där är personer jag känner så det känns lungt, men det gäller ju att man är med då sekretessen förändras så albumen plötsligt inte är öppna för alla. En bild där könet syns skulle jag inte lägga ut även om den bara var synlig för mig, ifall det skulle bli så att det blir förändringar så att alla album blir publika exempelvis.

• The Doctor

Det är absolut inte OK, som förälder bör man ha större respekt för sina barn än så.

• asta66
    J a d e d skrev 2012-04-18 15:32:14 följande:
    Nej. Även barn har integritet. Vilket är de vuxnas ansvar att se efter.
    För risken är att nån gör nåt otrevligt med bilderna när barnet är i tonåren för att djävlas. Eller att en pedofil får tag på dem. Att lägga ut bilder på internet innan man tänkt till är bara idiotiskt.
  • Unitard
    Selfish Geene skrev 2012-04-18 15:11:34 följande:
    Ja, det är OK, jag har gjort det själv.

En 2-årings snopp eller snippa är inte mer sexuella än hens bröst. och jag tror inte att särskilt många 12-åringar skäms över att se bebisar nakna, inte ens om bebisen är hen själv för10 år sedan

Vid vilken ålder är det inte längre okej?
  • Selfish Geene
    Unitard skrev 2012-04-18 17:02:46 följande:
    Vid vilken ålder är det inte längre okej?
    svårt att säga, det varierar lite från person till person men efter puberteten tycker jag absolut att det inteär ok längre
  • Selfish Geene
    Selfish Geene skrev 2012-04-18 17:05:54 följande:
    svårt att säga, det varierar lite från person till person men efter puberteten tycker jag absolut att det inteär ok längre
    förmodligen tidigare, jag skulle inte lägga ut nakenbilder på min 12-åring, det skulle han INTE gilla!
  • Loriyana

Jag hade inte gjort det. Har många bilder av dottern utan kläder eftersom jag tycker att små barn ska få springa omkring nakna, men jag skulle inte lägga ut det på nätet.

• mfe

skulle aldrig lägga ut en nakenbild på mitt barn, varken som nyfödd till vuxen!

• Haglez

Tyvärr är det väl inte så smart i dagens samhälle...
    Hade någon ställt frågan för 20 år sedan hade svaret blivit:

Jag har aldrig var't på snusen
    aldrig rökat en cigarr, halleluja.
    Mina dygder äro tusen,
    inga syndiga laster jag har.
    Jag har aldrig sett nåt naket
    inte ens ett litet nyfött barn.
    Mina blickar går mot taket
    därmed undgår jag frestarens garn, halleluja.

Halleluja, Halleluja ...

Bacchus spelar på gitarren,
    Satan spelar på sitt handklaver
    Alla djävlar dansar tango
    säg vad kan man väl önska sig mer?
    Jo, att alla bäckar vore brännvin,
    riddarfjärden full av bayerskt öl,
    konjak i varenda rännsten
    och punsch i varendaste pöl! 

• PolyPond

Jag tänker inte vara en del av denna sexualisering av barn, så JA, självklart skulle jag kunna göra det!

• Fidelis ad urnam

Jag har svårt för bilder på nakna barn, där könsorgan syns, på FB rent generellt. Bryr mig inte om det är en öppen eller stängd FB, det känns ändå inte helt OK. 
    Jag hade inte velat bli uthängd, naken, på nätet. Så varför ska små barn utan egen talan behöva stå ut med det? 

• Daeminimon

Jag la upp en bild på Eddies första bad på bb, där skymtade snoppen lite under navelsträngsklämman. Ingen kommenterade det. Annars sparar jag nakenbilderna i vårt eget album, lägger isåfall upp en redigerad version. Tycker inte om att censurera bilder, alltså lägga nån liten stjärna eller så över, då jag tycker det bara drar MER uppmärksamhet till könet. För mig är det att sexualisera barnet vilket känns helt fel. Då klipper jag hellre bort eller struntar i att lägga upp.

Svar på tråden Är det okej att lägga ut en bild sitt barn där könsorganet syns?