• Ung Mamma 91

Hejsan alla djurvänner!

Hejsan allihopa!

Jag har en ide som jag inte vet är bra eller dålig. Min sambo ser både negativt och positivt i detta så vet inte hur man ska ställa sig.

Jag vill bli jourfamilj till husdjur. Hjälpa dom som inte kan ha sina djur längre tills dom hittar ett annat permanent boende. Min sambo oroar sig för pengar. Jag VILL HJÄLPA. Det är vad jag vill men iof måste man också se på ekonomin. Vi har god ekonomi men han vill att dom som är ägare till djuren betalar maten. Vet inte om ni nu tycker att jag är helt väck i skallen och ska skaffa ett Zoo med 10 hundar och 40 katter. Men som sagt. Jag vill bara hjälpa till.

Någon som har gjort samma sak eller tycker jag är knäpp ?  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-19 10:08
    Jag har själv rätt så mycke erfarenhet av djur. Har haft katt , hund , hamster ökenråttor , kanin :)

• Svar på tråden Hejsan alla djurvänner!
  • MammaiJuli

Önskar det fanns fler än dig ! kan  förstå att ekonomi är ett stort problem,men kan man inte söka något stipendium ? det kanske man inte kan? hoppas att ni kommer på en bra lösning..

Det finns djur som behöver hjälp,=)

• semlorna

Stödhem tänker du på? Det har vi varit åt en katt och hennes ungar och det var väldigt givande.

• Ung Mamma 91
    MammaiJuli skrev 2012-04-19 09:39:36 följande:
    Önskar det fanns fler än dig ! kan  förstå att ekonomi är ett stort problem,men kan man inte söka något stipendium ? det kanske man inte kan? hoppas att ni kommer på en bra lösning..

Det finns djur som behöver hjälp,=)
    Ska googla lite och kolla runt! :) 
  • Ung Mamma 91
    semlorna skrev 2012-04-19 09:43:07 följande:
    Stödhem tänker du på? Det har vi varit åt en katt och hennes ungar och det var väldigt givande.
    Låter najs. Har själv haft kattungar :) 
  • MammaiJuli
    Ung Mamma 91 skrev 2012-04-19 10:05:29 följande:
    Ska googla lite och kolla runt! :) 
    lycka till!
  • ViVäntarLois

Om jag vore du så skulle jag ta kontakt med en befintlig omplaceingsorganisation till att börja med, de behöver ofta hjälp med jourhem men även andra saker. En organisation kan placera djur som passar i er familj, de kan vara ett stöd under tiden om man har frågor och står ofta för kostnader som t.ex. veterinärbesök om det skulle behövas. Kan vara en trygghet i början. Lycka till :)

• Ung Mamma 91
    ViVäntarLois skrev 2012-04-19 12:17:00 följande:
    Om jag vore du så skulle jag ta kontakt med en befintlig omplaceingsorganisation till att börja med, de behöver ofta hjälp med jourhem men även andra saker. En organisation kan placera djur som passar i er familj, de kan vara ett stöd under tiden om man har frågor och står ofta för kostnader som t.ex. veterinärbesök om det skulle behövas. Kan vara en trygghet i början. Lycka till :)
    Det kan de ju! Ja tack! :)
  • Mariohn

Ts, vad gulligt av dig att vilja hjälpa till! Men frågan är hur du ska kunna göra det utan utbildning eller särskild kunskap? Att man själv haft djur är inte detsamma som att man vet hur man ska handskas med djur som kommer från svåra förhållanden. 

• Ung Mamma 91
    Mariohn skrev 2012-04-19 12:22:39 följande:
    Ts, vad gulligt av dig att vilja hjälpa till! Men frågan är hur du ska kunna göra det utan utbildning eller särskild kunskap? Att man själv haft djur är inte detsamma som att man vet hur man ska handskas med djur som kommer från svåra förhållanden. 
    Iof nej. Tänkte först bara va privat och inte ta betalt så får man ju sedan vart det leder. Bryr mig egentligen inte om pengarna. Vill bara hjälpa. Vi får väll se vad som händer sen :P 
  • Legacy

Det söks efter stödboenden med ljus och lykta om du kollar på olika djurorganisationer, grejjen är ju att du aldrig har en massa djur heller utan man har ett begränsat antal djur det blir ju ingen djurfarm där man håller en massa olika djur eller så. Kolla med de olika organisationerna, och blanda inte olika djur eller något utan hjälp till så som du får direktiv om. Lycka till!

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station..
  • Mariohn
    Ung Mamma 91 skrev 2012-04-19 13:28:05 följande:
    Iof nej. Tänkte först bara va privat och inte ta betalt så får man ju sedan vart det leder. Bryr mig egentligen inte om pengarna. Vill bara hjälpa. Vi får väll se vad som händer sen :P 
    Vänd dig till någon organisation så kanske du både kan få hjälp att lära dig att hjälpa på bästa sätt och trygghet i att du inte blir utnyttjad. Hur som helst är det fint av dig att du vill hjälpa till
Svar på tråden Hejsan alla djurvänner!