• Nimza

Hjälp angående föräldrapenning

Vilken årsinkomst grundas föräldrapenningen på?
    Förra året hade jag bra årsinkomst och jobbade mycket och fick ut bra med pengar. Sedan jag vart gravid i Januari har jag inte orkat jobba lika mycket, varit sjuk en del pga illamåendet och tröttheten och fått ut en ganska dålig lön. Jag är anställd med nytt kontrakt varje månad och har just nu bara 66.7 % och kommer inte få mer som det ser ut.
    När räknar de alltså ifrån?

Tack på förhand.

• Svar på tråden Hjälp angående föräldrapenning
  • m4rr386

De räknar på vad du tjänat sedan 6 månader tillbaka från det att du har bf har jag för mig att det är ! Kolla försäkringskassans hemsida där finns massa info !

• LillaLivetIMagen

Jag har fattat det som att de räknar ut i alla fall min på den bästa 6 månadersperioden  det senaste året jag jobbat då jag är timvikarie...

• m4rr386

Okej .. För jag jobbade heltid för mindre än ett år sedan och min är grundad på det jag jobbat nu de senaste 6 mån vilket är på deltid .. Har också timlön! Men de räknar ob också osv så min fp blev jag nöjd med ändå.

• Nimza
    m4rr386 skrev 2012-04-20 21:35:47 följande:
    Okej .. För jag jobbade heltid för mindre än ett år sedan och min är grundad på det jag jobbat nu de senaste 6 mån vilket är på deltid .. Har också timlön! Men de räknar ob också osv så min fp blev jag nöjd med ändå.
    Jag frågade FK och de sa att de räknar från 6-12 månader tillbaka. 
     Får hoppas på det bästa:)
  • m4rr386

Det kommer gå bra! Lycka till :)

Svar på tråden Hjälp angående föräldrapenning