• Remos

Spf 30 eller 50....

.... på era barn då ni åker till Medelhavet i juni/juli?

• Svar på tråden Spf 30 eller 50....
  • Coyote

50. Varför skulle man ta mindre?

• Remos
    Coyote skrev 2012-04-20 21:54:16 följande:
    50. Varför skulle man ta mindre?

Vet inte.... Har inte åkt med dem mitt i sommaren förut.... Men som du säger, varför skulle man!? :)
  • Ollibolli

Jag smörjde min 2-åring med spf 50 i två veckor förra året då vi var på Rhodos i augusti. Han var lika kritvit när vi åkte hem som när vi kom dit. Gick inte att missa honom, han lyste som en lampa! :D

• Acelise

Perfekt! Det ska ju vara målet - att de får så lite färg som möjligt.

• Coyote
    Remos skrev 2012-04-20 21:55:48 följande:
    Vet inte.... Har inte åkt med dem mitt i sommaren förut.... Men som du säger, varför skulle man!? :)
    Nä, kör på 50, till barn tycker jag att ju högre ju bättre. Är det till mig själv kan jag vela lite, eller minska efter ett tag eller så, men då är ju syftet att bli solbränd.
  • Remos
    Coyote skrev 2012-04-20 21:59:36 följande:
    Nä, kör på 50, till barn tycker jag att ju högre ju bättre. Är det till mig själv kan jag vela lite, eller minska efter ett tag eller så, men då är ju syftet att bli solbränd.

Ja, själv vill man ju bli solbränd men man vill ju inte att barnen ska bränna sig....
  • Coyote
    Remos skrev 2012-04-20 22:00:51 följande:
    Ja, själv vill man ju bli solbränd men man vill ju inte att barnen ska bränna sig....
    Nej precis! Hellre onödigt hög spf än tvärtom. Det är ju ingen prisskillnad heller, så kör på 50.
  • thegoddess

Så högt som möjligt och så mycket skugga som möjligt eller så mycket täckande kläder som möjligt. Tex bada i uv ställ

• Gladskit

Ju högre desto bättre!
    Ungen ska ju ändå smörjas in så varför ta en lägre spf då?

• Duckan

Vi har haft både och. Spf 30 har inte gett henne mer färg än 50, hon har aldrig bränt sig.

• Dr Mupp
    Acelise skrev 2012-04-20 21:52:47 följande:
    50! Ta högsta möjliga, det finns ju ingen anledning att ta lägre?
    I vårt fall så tål inte ett av barnen kemiskt filter så då finns det inga SPF 50.  
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Trivia

Ju högre SPF desto mer kemikalier. Jag kör på 30, långärmat och långbenat och inomhus varmaste timmarna. och skugga, såklart!

• Remos

Vad tycker ni om vichy capital soleil 50+ ? Ordentligt vattenfast? Lätt att smörja?

• Acelise
    Remos skrev 2012-05-31 10:27:02 följande:
    Vad tycker ni om vichy capital soleil 50+ ? Ordentligt vattenfast? Lätt att smörja?
    En av få som innehåller LITE "skit" i avseendet dåliga ämnen!
    Bra! 
  • Remos
    Acelise skrev 2012-05-31 10:30:44 följande:
    En av få som innehåller LITE "skit" i avseendet dåliga ämnen! Bra! 

Ja... Det är ju det jag har läst mig till också! :)
  • Acelise
    Remos skrev 2012-05-31 10:32:00 följande:
    Ja... Det är ju det jag har läst mig till också! :)
    Även PhEucerin (heter de så??) är bra!
    Den använder vi och den är galet lätt att smörja med, trots att det är faktor 50!

• Remos
    Acelise skrev 2012-05-31 10:35:24 följande:
    Även PhEucerin (heter de så??) är bra! Den använder vi och den är galet lätt att smörja med, trots att det är faktor 50!  

Tack för tipset! :)
  • Ann Lee

La Roche Posay har jag köpt till barnen för andra året i rad. Utan parabener och parfymer, gjord för känslig hy. Finns som 30 och 50.

Säg till i en tråd om du vill komma in på min sida så lägger jag till dig i adressboken!
Svar på tråden Spf 30 eller 50....