• shosho83

när började era småttingar att krypa

Min son är 7 mån och han har än inte börjat krypa.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden när började era småttingar att krypa
  • Fru Bult

Kröp vid 8 månader och började gå nu vid ett år.

• skogsvitter

Ena var 8 månader och andra var 7 månader.
    Det är inte något konstigt med att en 7-månaders inte kryper, det är ganska tidigt att krypa redan i den åldern.

• HWR

Första barnet kröp vid 8 månader, gick vid 11 månader.
    Andra barnet kröp vid 6 månader. Är 9 månader nu och går endast runt möbler.

• Meal

Började krypa vid 1 år (10 mån korrigerat-prematur).

• mjaw

min gjorde det när han var 5 mån

• kroken4

Första kröp vid 6-7 månader gick vid 10 månader
    Andra kröp vid 4 mån gick vid 7 månader ( Ja hon slog sig en hel del som barn.. )
    Tredje kröp 6-7 mån gick vid 10 månader hade efter 1 månad gående en paus på en månad där den enbart kröp!  

• Biinzan

-min dotter var ca 8 månader när hon började krypa.

Emilia, 11-04-13 <3
  • 010306

Äldsta var 12 mån ( ålade innan ) & dem andra 2 var 8 månader.

• Sanlii

Min tös ålade sig fram strax innan hon blev 5 månader och kunde även stå på alla fyra och gunga fram och tillbaka. Hon blev 6 månader för en vecka sen och har kunnat krypa ordentligt i ca 2 veckor

Min bästa kompis son är 9 månader och han kan inte krypa än. Man ska inte jämföra barn. Vissa är tidiga och vissa normal sena.  

• Morcheeba

4 månader när hon började, närmare fem innan det satt ordentligt. Nu är hon 11 månader och kryper fortfarande, dock med en väldgt udda stil... Hon kryper på alla fyra med rumpan i vädret, skitgulligt.

• shosho83

tack för era svar, jag gemför inte mitt barn med andra men det är bara skönt att veta att vissa kryper efter 7 mån och att vissa gör det tidigare vet jag redan för mina andra barn har också krypit tidigt.

• Kimmice

Alltså barn som ålar eller skuffar sig fram på rumpan "kryper" ju också.
    Min son ålade sig enbart i en hiskelig fart runt helt lägenheten från han var 6 månader tills han var 10 månader. Sedan kröp han på knä några veckor innan han började gå.
    Flickan började militär-kravla när hon var 5 månader, och står och gungar på knäna ibland nu vid 7 månader. Men för mig är det att krypa, det var så sonen gjorde och hon tar sig lätt fram och tillbaka mellan rummen och fram till alla spännande saker hon ser.

Men ska ett barn för er krypa på knäna för att det skall räknas? Glad 

• elska

Min dotter kröp inte alls. Hon började däremot gå vid 8 månader. Fast det gick ju inte så bra då, så det var ett jädra passande. Hon gick helt vid 10 månader. Efter att hon lärt sig gå, tyckte hon att hon hade tid att krypa, så då hände det väl att hon gjorde det korta sträckor.

Det är bara i motvind en drake lyfter
  • mandarin01

ålade runt på golvet när han var 6 månader kröp när han var 7... alla barn gillar ju inte att ligga på mage..

Svar på tråden när började era småttingar att krypa