• amia01

Hjälp, vad skriver man på gratulationskort till barnvälsignelse?

Snabb hjälp tack! Behöver tips på hur man formulerar gratulationskortet till en barnvälsignelse? Har tänkt ge barnet en "dopgåva" - men dopkort lär ju inte funka...

• Svar på tråden Hjälp, vad skriver man på gratulationskort till barnvälsignelse?
  • Minne00

Bra fråga, var tvungen att ringa min syster och kolla! (har inga egna barnn och minns inte min barnvälsignelse)
    De flesta kort de hade fått stod det bara grattis på! Inte svårare än så :) 

Dyslektiker men reumatism som gör att fingarna linte lyder, hoppas att ni förstår trots alla stavfel och konstigterer!
  • Suri

Jag googlade själv, så nu vet jag :)

• Minne00

Hmm.. OT men jag kom på att min mamma samlar på allt, skall ringa henne i morgon och kolla vad som finns kvar från min barnvälsignelse...

Vet inte vad det stod på Google men för min del är det ett välkomnande in i den kristna gemenskapen men där man själv får stå för beslutet om man sedan vill bli döpt. 

Dyslektiker men reumatism som gör att fingarna linte lyder, hoppas att ni förstår trots alla stavfel och konstigterer!
  • amia01

Tack för alla snabba svar! Måste tyvärr ha kortet färdigt i tidigt i morgon. Just nu lutar det åt ett vanligt "till ... från...". Har läst våra barns dopkort, men inte hittat något passande tycker jag. Vet inte heller om det är "rätt" med "grattis"?  Vad är det i så fall man gratulerar till? Är inte ritigt med på vad barnvälsignelsen innebär. Trodde mer det var ett "välkomnande i församlingen"? Och kan man /ska man gratulera till det?
    Känna mer rätt med någon typ "lyckönskingar om ett bra liv" men hittar som sagt var ingen bra formulering...

• Minne00

"lyckönskingar om ett bra liv"

Det är ju lysande!!! Använd det! Skulle jag hitta det i något av korten jag fick så skulle jag bli jätteglad! 

• Lajkie

Jag önskar dig inte
    guld lilla barn
    ej heller pengar
    och makt.
    Jag önskar dig
    modet att vara
    dig själv.
    Och stå för det
    du sagt.
    Jag önskar dig inte
    en stenfri väg.
    Men kraften att
    vägen gå.
    Jag önskar dig
    kärlek i rikliga mått.
    Och vänner att lita på.

• Minne00
    Lajkie skrev 2012-04-21 22:34:59 följande:
    Jag önskar dig inte
    guld lilla barn
    ej heller pengar
    och makt.
    Jag önskar dig
    modet att vara
    dig själv.
    Och stå för det
    du sagt.
    Jag önskar dig inte
    en stenfri väg.
    Men kraften att
    vägen gå.
    Jag önskar dig
    kärlek i rikliga mått.
    Och vänner att lita på.
    Åh, otroligt vackert!!!!!!!!!!!!!
  • amia01
    Lajkie skrev 2012-04-21 22:34:59 följande:
    Jag önskar dig inte
    guld lilla barn
    ej heller pengar
    och makt.
    Jag önskar dig
    modet att vara
    dig själv.
    Och stå för det
    du sagt.
    Jag önskar dig inte
    en stenfri väg.
    Men kraften att
    vägen gå.
    Jag önskar dig
    kärlek i rikliga mått.
    Och vänner att lita på.
    Tack!
  • Lajkie

Ja visst är den?
    Väldigt passande vid både dop, namgivelse och andra barnceremonier.

Svar på tråden Hjälp, vad skriver man på gratulationskort till barnvälsignelse?