• imicca

Måste få svar snabbt! Snälla läs!

Har en väldigt konstigt fråga...hoppas att ni kommer att förstå vad jag menar!

Det är så att jag alltid har haft ÄL och regelbunden mens. Vi planerar nu barn, har tyvärr gått igenom ett X och ett tidigt MF.
    Vårt sexliv har varit väldigt aktivt under min fertila/ÄL period denna månaden, men problemet är att jag inte fått positivt på några ÄL stickor... (testlagrets) Tycker detta är konstigt då jag aldrig haft problem med detta.
    Har heller inte varit stressad, eller något annat som kan ha påverkat ÄL. Givetvis vet jag att den kan utebli ändå...

NU till min konstiga fråga. Ska försöka uttrycka mig så ni förstår.

Finns det MÖJLIGHET att jag kan ha haft ÄL, men testat fel tid på dagen?
    Och hur fungerar det om ägget blir befruktat direkt, kan ÄL testet visa negativt isf??

Ska ha min mens om 5 dagar, men tog gravtest idag, testlagret. Tyckte mig se ett väldigt ljust plus...men vågar inte hoppas....ska testa i morgon igen.
    Strecket är så svagt att jag bara ser det när man vinklar det i ljuset...
    Men har ju druckit och kissat mycket idag också.....

Vore tacksam för svar...är verkligen fundersam över detta :(

Kramar till er! 

• Svar på tråden Måste få svar snabbt! Snälla läs!
  • view

Ja du kan ha testat på fel dag o h redan haft äl. Och om du är gravid redan är äl negativt pga du har inte äl längre. Om testen för grav är så svagt så vänta till dagen på mens ska komma och använd glear blue dom kan man testa från dagarna innan mens upp till en vecka innan tror ja

• imicca
    view skrev 2012-04-23 14:34:05 följande:
    Ja du kan ha testat på fel dag o h redan haft äl. Och om du är gravid redan är äl negativt pga du har inte äl längre. Om testen för grav är så svagt så vänta till dagen på mens ska komma och använd glear blue dom kan man testa från dagarna innan mens upp till en vecka innan tror ja
    Jo men jag testade ju varje dag men fick neg hela tiden!?

Personligen kommer jag aldrig att köpa CB igen, då det har gett mig falska + så många gånger...
    Men tack för tipset :) 
  • view

Skumt med negativt hela tiden? Hmm ja du då vet ja inte :-/ kolla med läkare om du kanske inte har äl alls, satt det inte är nått med hormonerna att göra kroppen är ju lite konstig ibland

• imicca
    view skrev 2012-04-23 17:02:51 följande:
    Skumt med negativt hela tiden? Hmm ja du då vet ja inte :-/ kolla med läkare om du kanske inte har äl alls, satt det inte är nått med hormonerna att göra kroppen är ju lite konstig ibland
    Jo ÄL har jag ju alltid....testar ju med stickor varje månad och har alltid fått positivt :)
  • drömmaromsmått

Det jag gjorde fel i början var att testa på morgonen och fick aldrig positiva tester fören jag började testa framåt dagen istället, runt 12-tiden då plötsligt fick jag positivt på äl-testet. Så när vi gjorde insem utan hormon testade jag på morgonen och när jag tyckte att de negativa testerna började gå lite mer år det mörka hållet tog jag även test senare för att få positivt kan även haft cb digitalt som visat ring kl 8 på morgonen för att sedan visa smiley vid 12 Lh stegrar innan ägget släpper dessutom kan det ta lång tid innan ägget befruktas och man missar inte ål pga befruktningen, hormonerna finns där ändå.

• imicca

Jo jag har hört att det där kan vara lite struligt....
    Men jag testade även på kvällarna ibland...kanske inte vid samma tidpunkt hela tiden..
    Tycker detta är konstigt.

Fick jättesvagt plus på testlagret idag också, på morgonen...men väldigt svagt, så man knappt såg det.
    Men strecket var lika brett som kontrollstrecket iaf.... 
    Men vågar inte ta ut någonting i förskott =/ 

Svar på tråden Måste få svar snabbt! Snälla läs!