Anonym (förtvivlad) skrev 2012-06-24 20:05:32 följande:
Ganska precis 2 månader efter jag startade denna tråden har jag hittat svaret på gåtan !
Jag tog ett test förra veckan och det visade positivt, och det känns att detta är en graviditet som vill stanna kvar där inne. Väldigt många blandade känslor som ni säkert förstår :D
Och svaret på min gåta var alltså att: äta rosenrot. Kanske inte är den avgörande faktorn helt,men det var där det började iallafall haha.
Jag började äta rosenrot tabletter för drygt 1½ månad sedan. Ungefär samtidigt som jag börjat på ett nytt jobb och "släppt fixeringen" lite som man kan säga.
Hoppet fanns ju ändå kvar, och vi försökte pricka in ÄL så gott vi kunnat men det har varit väldigt halvhjärtat måste jag erkänna. Jag lade det helt enkelt lite på hyllan och fick ett antagningsbrev till en skola på annan ort som jag längtat efter så mycket. Lyckan var total och framtiden såg ljus ut igen trots att ett barn inte var inräknat just nu.
Men vad händer?! Mensen uteblir och jag testar positivt.
Det är ju lite för nytt och för tidigt för att vara sant känns det som, så jag ska ligga på is tills jag är 100% säker.
Hursom är jag tacksam för alla svar i den här tråden som fick mig en tankeställare efter vägen ;)
GRATTIS!!!
Men du, det är helt normalt att det tar så här lång (kort!) tid att bli gravid. Som normalt fertil kunde du ha blivit gravid under vilken månad som helst det första året ni försöker, och det råkade bli en månad då du hade mkt annat att tänka på. Tycker det är lite synd i allt det fina med att bli gravid, om du ska gå runt och tro att det tog tid (vilket det alltså inte gjorde men jag förstår att du upplevde det så, jag har också varit i situationen att tro att det skulle ta sig snabbt) ... att du ska tro att det tog tid för att du tänkte för mycket på det innan. För så funkar det inte helt enkelt. Som sagt grattis så jättemycket, men gör dig själv tjänsten att tolka det här som att du helt enkelt är helt normalt fertil enligt all statistik, inte att du har en ovanlig mental koppling mellan kropp och tanke som aldrig har kunnat bevisas! Du vill kanske ha fler barn i framtiden, då är det ingen bra utgångspunkt att tro att tankarna styr.