• Vissla

Vad sjutton ska jag ha på mig?

Jag ska på fest hemma hos en kompis på fredag, kvällen kan sluta med utgång.
    Jag har inte den blekaste aning om vad jag ska ha på mig. Har bara en massa tråkiga gula kläder o är inte jätte sugen på att handla nytt.

Så hur förvandlar man tråkiga kläder till en partyoutfit utan att det svider i plånboken?   

• Svar på tråden Vad sjutton ska jag ha på mig?
  • Vissla
    alanbanks skrev 2012-04-25 16:46:44 följande:
    Kan du sy på maskin?

Ja det kan jag nog
  • Vissla
    alanbanks skrev 2012-04-26 20:51:53 följande:
    Sy om plagg då :)

Fast så duktig är jag inte på att sy, dessutom har jag ingen fantasi
  • Khaleesi

Alltså, man brukar ju ha som allra roligast när man INTE har planerat något speciellt, så om du bara sätter på dig vanliga normalsnygga kläder och sminkar upp dig lite så tror jag att du får en kanonkväll!

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Vissla
    Khaleesi skrev 2012-04-26 21:13:21 följande:
    Alltså, man brukar ju ha som allra roligast när man INTE har planerat något speciellt, så om du bara sätter på dig vanliga normalsnygga kläder och sminkar upp dig lite så tror jag att du får en kanonkväll!

Men jag har ju inga "normal snygga" kläder.. jag har mjukisbyxor o linnen typ Rynkar på näsan

Några normala snygga jeans har jag visserligen, men verkligen inget ens nästan snyggt att ha på överdelen 
  • Khaleesi

Hm. Kanske dags att se över vardagsgarderoben om du bara äger mjukisbyxor och linnen... Men snygga jeans är ju aldrig fel!

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • kluck

Ta på dig ett par snygga jeans, dina finaste underkläder (inte för att någon behöver se dem, utan för att du ska känna dig snyggare!) sätt upp håret, ett par skor du trivs i, och testa att göra något nytt med dina vanliga gamla linnen. Testa att vränga dem in och ut, sätt på dig dem bak och fram, vik upp ärmarna på t-shirtar/långärmade, stoppa in tröjan i jeansen osv, för att det ska se lite stylat ut bara. Ta något smycke du gillar och sminka dig om du vill. GO!!

• IsadorasMamma
    Vissla skrev 2012-04-27 15:46:17 följande:
    Det blev en sån här outfit tillslut
    images.bubbleroom.se/data/product/thumb-600/s...
    Nästan identisk top, jeansen känns lika också, inte för att jag ser hennes

Plockat på mig stora ringar o satt i öronen och har massa armband på vänster armen. Jag hittade bilden EFTER att jag bestämt kläder.
     Fast jag blev inte lika snygg Rynkar på näsan   

Ser bra ut! Du blev säkert jättefin! Hoppas du får roligt!
  • Vissla
    IsadorasMamma skrev 2012-04-27 15:48:25 följande:
    Ser bra ut! Du blev säkert jättefin! Hoppas du får roligt!

Tack.

Enligt dottern så blev jag snygg, höll med henne tills jag hittade den här bilden o plösligt saknar jag min midja och miitt långa hår :P 
Svar på tråden Vad sjutton ska jag ha på mig?