• MammanJulia

Prematurföräldrars bloggar?

Vår lilla Elsa föddes i vecka 32+2 och redan när vi började tro att hon skulle komma för tidigt letade jag efter bloggar som skrevs av preamaturföräldrar utan att hitta så många. Jag vet inte om jag var dålig på att leta men jag skulle hur som helst tycka det var spännande att få läsa om andra små barn som kommit ut alldeles för tidigt.

Därför får ni får gärna skriva ner era bloggadresser här :) 

• Svar på tråden Prematurföräldrars bloggar?
  • Sandrah23

Min son föddes den 29/1-12 i v30+4. Jag bloggar inte så mkt om det iofs, nattstad.se/orginoox allt gick bra för oss o han fick inga infektioner el å. Vi låg sammanlagt sex veckor på sjukhus. En vecka på förlossning. Fem veckor på neo :) vi är hemma sen febuari månad o hemma gåe allt bra. Han växer o gror :)

• Nrk79

Hej.

Kul att hitta den här tråden! Ska läsa de andra bloggarna.

Vi har inte fått vår prematurkille än men då många tankar snurrar nu så har jag skrivit en blogg om tiden på sjukhuset om hur allt går... Läs den gärna: www.frasseliten.blogg.se

Kram

• Twiberg

www.nouw.com/lilypads

Lily föddes i v. 31+1. Det blev en intensiv period, Lily blev sjuk två gånger och höll nästan på att dö båda gångerna. Nu försöker jag bearbeta det som har hänt! Dela gärna med er av era erfarenheter om ni vill, hoppas också ni vill läsa om Lilys tuffa start i livet!

• Blogg

Min dotter föddes i v35, här på Gran Canaria.. Inte jätte tidigt men vi låg på neo här i en vecka, ingen roligupplevelse då mannen inte ens fick vara inne på neo samtidigt som jag osv. har bloggat om det under kategoring Neonatalen - Las palmas på carrosungar.vimedbarn.se

• AnnicaGran

Min dotter föddes på Östra I 30+0 efter en komplicerad graviditet. Vi är fortfarande kvar där efter både det ena och det andra problemet. Min blogg når ni här: gravidmedfragetecken.blogspot.se/

Där kan ni läsa om bl.a. för mycket fostervatten, avlossning på moderkakan, neonatal på både mölndal och östra och framför allt min lilla prematur som bor sin sjunde vecka på neo nu.

Tack för att ni skriver bloggar, ni hjälper andra i liknande sits!

/Annica

• Stiffin

Hej!

Vår son Dante, 567 gram, föddes 24+3 i januari i år. Jag började blogga då och gör det fortfarande, men inte lika ofta. När vi låg på neo var det nästan dagligen under den första tiden. Vi hade en ganska jobbig resa med ductusoperation, pneumothorax, hjärnblödning, BPD, urinvägsinfektion, sepsis, ROP-operation och allt det "vanliga" som hör till. 

www.tuffstart.blogg.se

Svar på tråden Prematurföräldrars bloggar?