Att operera handleden när man har en bebis - tips?
Finns det någon härinne som har varit med om något liknande? Hur löste ni det isåfall när ni hade en liten? Det är nästan så att jag börjar vackla lite nu... Kommer detta att fungera?
Men om du blir sjukskriven så kan din partner vara föräldraledig ju? Det kan inte hans arbetsplats neka..
Men om du inte får belasta armen blir du ju sjukskriven från föräldraledigheten och det kan ju din man ta istället? Fl får de väl inte neka. Men det kanske är lite sent nu? För de får inte neka om man meddelar mer än 3 månader före?
Operared handleden när äldsta sonen var 3 månader och var sjukskriven i en månad, klarade mig utan mannen hemma. Man vänjer sig med en arm. Men om du ammar blir det knepigt kanske...
Lycka till
Problemet är att han jobbar i Norge och inte omfattas av den svenska Försäkringskassan... Och den norska är hur krånglig som helst. De fem veckorna han är ledig = föräldraledighet från Norge.
@ ceeh: Skönt att höra att det är möjligt. Tack!
Jag fick en sjukdom som hette de quervain när sonen var 2 veckor. Fick inte belasta eller ha handen utan skena på 8 mån. Opererades efter 6 mån. Man vänjer sej. Jävligt krångligt och irriterande. Men man lär sej komma runt det
@ Hanna 76: Jo, man måste först ta sex veckor på raken för att "stanna av" nedräkningen av ett visst antal veckor. Han är inplanerad på föräldraledighet under två månader i vinter. Det är avtalat med hans arbete...så att vara hemma mer än fem veckor nu är rätt kört...
@ eulalian: Hade det också, men fick kortison och blev lyckligtvis smärtfri. Jag hade tur... Hoppas du blev bra efter operationen!