• Jenny78

Missed abortion - ledsen och orolig

Jag har varit här inne och läst ett tag nu, men inte riktigt orkat med att skriva själv.
    Jag var på ultraljud i tisdags förra veckan (första graviditeten) och skulle då varit i slutet på vecka 10. Jag ville ha ett tidigt ultraljud då jag hade en pytteliten blödning i början på vecka 6 (typ rosa på pappret), men har kännt mig gravid och inte haft några fler blödningar sen dess så var inte så orolig, trodde inte att en graviditet kunde avstanna och sen inte stötas ut på över en månad...men så var det:( Läkaren tittade och tittade och sa sen att det inte såg bra ut. De vill helst att kroppen ska stöta ut det själv, så nu har jag gått här i snart 1½ vecka och bara känt mig tom och ledsen (och dessutom gravid), inga blödningar, ingenting som kommer igång. På måndag ska jag in och få mediciner för att sätta igång det, efter att ha läst här känns det ju inte som det bästa alternativet, men enligt läkaren så erbjuder de inte skrapning så jag har ju inte direkt något val. Är orolig för smärtan:(
    Vill nog egentligen bara skriva av mig lite, om någon vill lämna ett uppmuntrande ord eller två blir jag glad, det är väldigt tungt just nu.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-04 08:08
    Den 24 oktober 2013 nästan exakt 1,5 år efter att jag skapade den här tråden så kom hon, vår älskade Tyra❤️ Däremellan hann jag ha ännu ett MA och ett tidigt missfall. Så ge inte upp vänner!

• Svar på tråden Missed abortion - ledsen och orolig
  • Semlan79
    SarahJ skrev 2014-12-09 12:50:18 följande:

Vad roligt!

Här går det inge bra med bebis verksamheten. Så tror jag håller upp tills april så det inte blir en bebis sent på året. =)

Vi köpte ny bil igår så nu har vi plats för ett till barn iaf. 
    Det börjar dra ihop sig nu. Evy börjar inskolning på måndag och på tisdag kommer två av Rs fastrar och hans farmor hit då vi ska gifta oss på onsdag. Börjar bli lite nervös =)
    Söker nytt jobb oxå i samma veva. Nu har jag min anställning på ett ålderdomshem och där jobbar jag kvällar och helger. Det kör dock ihop sig när R jobbar på sjön och är borta varannan vecka. 

Åh, grattis till bröllopet!
  • Semlan79
    Jenny78 skrev 2014-12-09 09:25:40 följande:

Åh så härligt, grattis!!

Tack!

Hur går det för dig?
  • SarahJ

-Jahapp, då var man gravid igen då.... Vet inte riktigt vad jag ska tycka och tro...
    Det var mannen som sa härom dagen att jag var gravid för att jag tyckte att han luktade illa när han hade varit ut och rökt. Men jag sa nej men köpte test iallafall. Jag har haft grym mensvärk och i förrgår kväll fick jag lite blod på pappret och igår morse var det lite i bindan. Men det ville inte riktigt komma igång med blödningen så på skojs skull tog jag ett igår kväll när jag kom hem från jobbet. Och det tog inte länge innan det syntes två streck.
    Så imorse tog jag två till varav ett digitalt och det visa gravid 2-3 v. Jag kan helt ärligt säga att jag ör lite i chock och har svårt att tro det trots symptom som illamående, metallsmak och avsmak viss mat.
    JAg är inte säker när mensen var men jag borde vara i v5-6.

Jag skulle ju bara bevisa att jag inte var med barn....

• Jenny78

Spännande ändå Sarah även om Jah förstår att det är lite chockartat! Håller tummarna att det går vägen den här gången:) jag går in i vecka 19 imorgon och har rul på måndag, börjar bli rätt nervös....

• SarahJ

Jenny78: det går nog bra ska du se! =)

Tänkte ni ta reda på vad det blir?

• Jenny78
    SarahJ skrev 2015-02-23 05:56:25 följande:

Jenny78: det går nog bra ska du se! =)

Tänkte ni ta reda på vad det blir?

Det gick fint! Det är en liten lillebror i magen:)
  • Anonym (frustrerad)

Nu var det länge sen jag var in här, tänkte berätta hur det gick för oss ?

Fick först missen abortion och sen plussade jag igen men efter några dagar kom mensen...

Tredje plusset kände jag inombords att det skulle gå bra men vågade såklart inte ta ut något i förskott.

Väntade till jag var i v.9 och ringde då gyn för att fråga om jag fick göra ett tidigt ultraljud med tanke på det som tidigare hänt. Det var unga problem så jag åkte dit och la mig på britsen. Så nervös. Läkaren sa (som alltid) att först skulle hon titta lite och det skulle ta några sekunder och sen skulle hon berätta för mig vad hon såg. Hon tittade och vände skärmen mot mig och sa

- jag vet inte vad du ser, men jag ser två.

TVÅ!?!?!?!

Ringde till min man som var på jobbet och bara grät och grät, han trodde förstås att det inte var någon bebis nu heller. Tog ett tag innan jag fick fram att det var två bebisar.

Om tio dagar blir dom 6 månader. Min alldeles perfekt pojke och min underbara flicka!

Ge inte upp ni som försöker ????

• Anonym (frustrerad)

Frågetecknen skulle vara hjärtan <3

• SarahJ

Efter tre veckor av mental tortyr att inte veta om det finns nåt eller inte så var det dags för vul idag.

Tyvärr så fanns det endast en hinnsäck. Så nu ligger jag på gyn och ska skrapas efter kl 14, för den andra läkaren tyckte att det såg ut som druvbörd så hon ville att det ska undersökas. Så om fyra veckor ska jag till henne på efterkontroll och det ska ev utredas varför jag får missfall fast jag haft en fullgången graviditet emellan.

Det känns så tröstlöst och jag känner mig så misslyckad. Fem graviditeter på mindre än tre år och jag lyckas bara få ett barn....

• Anonym (M)
    SarahJ skrev 2015-03-31 10:13:59 följande:

Efter tre veckor av mental tortyr att inte veta om det finns nåt eller inte så var det dags för vul idag.

Tyvärr så fanns det endast en hinnsäck. Så nu ligger jag på gyn och ska skrapas efter kl 14, för den andra läkaren tyckte att det såg ut som druvbörd så hon ville att det ska undersökas. Så om fyra veckor ska jag till henne på efterkontroll och det ska ev utredas varför jag får missfall fast jag haft en fullgången graviditet emellan.

Det känns så tröstlöst och jag känner mig så misslyckad. Fem graviditeter på mindre än tre år och jag lyckas bara få ett barn....

Förstår att det är jobbigt! Har själv på 5 år haft två missfall och inga barn... Men jag ger inte upp och det tycker jag inte att du heller ska göra. Jag ser det som en tröst att man faktiskt kan bli gravid och då borde det ju gå vägen snart!
  • SarahJ

Jag har fått besked om att det inte var druvbörd iallafall, så det var skönt. Ska på efterkontroll imorgon bitti så får se vad hon säger.

Men blir det många fler mf så kommer jag att sterilisera mig för jag orkar inte många gånger till...

Men jag vill så gärna ha ett syskon till dottern och mannen med. Men han förstår mig oxå. Han vill inte se mig lida för det tycker han är jobbigast.

Svar på tråden Missed abortion - ledsen och orolig