Har ni fortfarande problem med röd snippa? Vi har EXAKT samma problem som du beskriver. Hon blir röd i snippan när hon varit på förskolan och det är nästan som typ frätt som de kan bli av bajs i blöjor. Sjukvården vet inte vad det är och vi har haft många diskussioner med förskolan som inte verkar jätte sammarbetsvilliga. Efter många om och men så torkar Hon sig själv men dom kontroll torkar efteråt då sjukvården sagt att de e viktigt att hon är torr för att utesluta. Vi ska nu prova att ta med eget papper hemifrån och dom ska få allergivänliga handskar att prova. Verkar inte som att sjukvården sett detta innan och hänvisar bara till att hon har känslig hud och de e ingen fara, barn har så ibland men hon har uppenbart problem och har ont av det också 😥 och haft detta i typ 3 månader.
Intressant att höra om ni löst eran problem och vad de isf va. 🙂
Lizzie 007 skrev 2012-05-02 12:40:27 följande:
Tack för era svar. Kul att höra andras tankar kring det hela.
Dottern har varit blöjfri sen hon var 2 år och jag har torkat hemma men får väl helt enkelt låta henne göra det själv. När hon varit ledig över helgen försvinner det röda och kommer bara när hon är på fsk. Konstigt.
Ibland tycker jag de försöker göra dem så stora för fort..men det kanske bara är mina tankar?