• Augusti mamman

Tandblekning hos Folktandvården

Nu har jag bokat tid för tandblekning hos Folktandvården. Någon som har bra/dålig erfarenhet av det? De ska göra en undersökning först för att se att tänderna är i bra skick. Undrar om min visdomstand som är på väg upp kan sätta käppar i hjulet??

• Svar på tråden Tandblekning hos Folktandvården
  • CarlHerman

Vad är det för typ av blekning du ska göra? Hemma med skenor på natten?

Visdomstanden borde inte ställa till något problem så länge du inte har en pågående inflammation i tandköttet runtomkring. När jag gör blekskenor brukar jag inte ta med visdomstanden, beror på hur det ser ut. Du behöver i vilket fall som helst inte ha blekgel så långt bak, syns ju ändå inte.  

Vad är det mer specifikt du undrar över? Biverkningar? Ilningar under blekningsperioden och irritation i tandköttet är vanligt.

• Augusti mamman

Ja det blir hemma med skenor. Det är ju lite irriterat i visdomstanden eftersom den inte kan komma upp helt, skulle behöva opereras bort. Men som du säger så borde det ju gå bra att bleka framtänderna utan att "störa" den.

Ja, jag är nyfiken på resultatet, ser fram emot att prova blekning för jag har tänkt göra det länge!

• Augusti mamman

De har en kampanj nu med halva priset, kostar 1500kr för båda käkarna och 1000kr om man bara vill göra ena.

Går det att göra bara uppe eller skulle det se konstigt ut? 

• SessanM

Lite ot, men är det någon som har koll på om det blir någon skillnad på resultatet vid tandblekning med skenor vs. laserblekning typ brilliant smile osv?

Svar på tråden Tandblekning hos Folktandvården