Hjälp snabbt! An KUb
hej
ska på kub test kl 13, idag, har tappat bort pappren och undrar vad man skulle göra innan? Dricka,inte dricka? Görs Kub ultraljudet vaginalt el utanpå magen?
hej
ska på kub test kl 13, idag, har tappat bort pappren och undrar vad man skulle göra innan? Dricka,inte dricka? Görs Kub ultraljudet vaginalt el utanpå magen?
Vad jag vet är det bra att ha druckit så att blåsan är full. Lättare för dom att hitta och se då. Dom sa till mig i v.10 att det skulle bli vaginalt men dom såg tydligt utanpå så set behövdes inte. Det kan nig vara lite olika kan jag tänja mig men skulle tippa på utanpå om du är smal iaf :) men drick iaf. Det är ju lättare att tömma än fylla på kort tid ;)
Jösses, ursäkta alla stavfel...
tack så mycket för svaret!
:) Grattis föresten, och lycka till!
Jag ska på KUB 14 idag och i mina papper står det inget om att ha full blåsa. Däremot så vet jag att när jag gjorde RUL med mina andra barn skulle man inte ha kissat på en timme. Jag kommer göra ungefär likadant nu. Kommer dricka endel innan och fråga när man blir inkallad om man ska kissa eller inte. Då har man ju lixom garderat sig =)
Vad jag förstår ska det UL på magen.