• oOLillaJagOoo

    Finaste "mina första år" boken?

    Väntar ett barn och skulle vilja köpa en "Mina första år"-bok för att börja fylla i lite.. Men skulle behöva lite tips! Vilken bok tycker ni är finast/bäst? :)

  • Svar på tråden Finaste "mina första år" boken?
  • Mrs Smith

    Hej,

    Titta på Beatrix Potter och mitt första år - den är så underbart fin. Älskar hennes teckningar och sagan om Pelle kanin

  • iikiwiberries

    tycker också det är finast och bäst att göra själv. då kan man välja exakt vad man själv vill skriva ner. jag tittade i några innan jag gjorde mina egna och det var alltid en massa som jag tyckte var onödigt och inte stämde för oss och en massa saker som jag hade velat ha med men som de inte hade plats för.


  • alvisen
    Natulcien skrev 2012-04-27 12:51:42 följande:
    Finast blir den man gör själv. Tycker jag. Glad
    Håller med! Jag köpte en sån där från Akademibokhandeln; en mörkröd/guldfärgad gammaldagsutseende med blanka sidor. Älskar att scrapbooka så jag skriver, ritar, klistrar osv själv. Känns mer personligt också :)
    Let them have their world - we'll create our own.
  • Pigelinen

    jag kollade runt när vi väntade första barnen och gjorde en egen på datorn som jag fyller i och papprena skirver jag ut allt eftersom tiden går, skriver ut på lite tjockare papper och sätter i en fin pärm. Nu är stora 4 år o lillan 1½år (gör likadant till henne) och jag har satt in allt möjligt i pärmarna, allt från första tecknignarna, till grejor de gjort på dagis, tidningsurklipp osv...

    Nu har flera av mina vänner fått barn och kopierat min mall från datorn ;)


  • Moi 1

    Pigelinen: Vad bra det lät med din mall, finns det någon möjlighet till attt dela med dig av den? ( Hoppas )

  • Johans Pillerill

    Gammal tråd men jag köpte en helt underbar på ica maxi till vårt nästa barn! Det är en pälsig nalle på framsidan och massa fickor och pyssligt inuti...

  • Pigelinen
    Moi 1 skrev 2012-07-21 22:05:48 följande:
    Pigelinen: Vad bra det lät med din mall, finns det någon möjlighet till attt dela med dig av den? ( Hoppas )
    skicka din mailadress i ett inbox till mgi så ska vi fixa det;)
  • firefly

    Åh, Pigelinen! Jag skickar också ett mail till dig i hopp om att också få ta del av vad som låter som en supersmart idé!

Svar på tråden Finaste "mina första år" boken?