• bonaqua2012

Blocket höjt priserna igen. Vad tycker du om deras priser?

Hej.

Skall man sälja något så är det ju blocket som gäller!

Finns ju även Tradera, men där är det inte lika många som säljer och köper via ( konstigt nog)

Blocket har ständigt höjt sina priser och nu var det dags igen.

40 kr annonsering kostar nu 50 kr etc.

Så ja, vad tycker du om Blocket?

De börjar bli dyrt att sälja grejer. speciellt om det är något mindre man vill bli av med.

Annars så är det väl ok att betala 125 kr för bil annons, eller?
    Dock vet jag inte hur många bilder man får lägga in innan man skall betala extra för det.

Prata på vad ni tycker.

Något som jag tycker är extremt irriterande, är att många säljer sitt och struntar i att ta bort annonsen.
    Tänk hur många annonser det egentligen bara ligger där ute som är redan sålda. Irriterande och lite små fult att Blocket, då de är ju "fusk" med antal produkter som ligger ute, som egentligen inte ligger ute som är redan sålt.
    Undra hur blocket hade sett ut utan dessa extra annonser som bara ligger och tids skräpar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Blocket höjt priserna igen. Vad tycker du om deras priser?
  • bonaqua2012
    Eva 081 skrev 2012-04-28 07:55:40 följande:
    Röstade på sista, men vet att det kommer bli ändring på det påståendet inom något år eller två, mer kan jag inte säga :)
    jo jag vet. Känner även ett flertal personer som håller på att försöka bygga upp något för att konkurrera mot Blocket.

Extremt många som försöker lyckas.

Säkert någon som kommer att lyckas också, men 99% kommer att misslyckas. :)
  • Eva 081
    bonaqua2012 skrev 2012-04-28 14:44:11 följande:
    jo jag vet. Känner även ett flertal personer som håller på att försöka bygga upp något för att konkurrera mot Blocket. Extremt många som försöker lyckas. Säkert någon som kommer att lyckas också, men 99% kommer att misslyckas. :)

Spännande, undrar om vi känner samma :)
  • Zeb1
    Om man tittar på alla bolag så har Blocket  har mella 55-60 % vinst!!!
  • Tenshii
    Zeb1 skrev 2013-09-15 21:29:51 följande:
    Om man tittar på alla bolag så har Blocket  har mella 55-60 % vinst!!!
    Förskräckligt. Alla bolag borde gå med förlust. 
  • paret

Inte nog med de höjer priserna, hur många annonser är det inte att priset i rubriken inte stämmer med priset i annonsen, alla som vill hamna överst när man klickar på billigast.
    Blocket hävdar att de granskar alla annonser manuellt, varför släpper de igenom sånt skit då?
    Blocket är inte seriösa. 

• Cal XVI Gustf
    bonaqua2012 skrev 2012-04-28 14:44:11 följande:
    jo jag vet. Känner även ett flertal personer som håller på att försöka bygga upp något för att konkurrera mot Blocket.

Extremt många som försöker lyckas.

Säkert någon som kommer att lyckas också, men 99% kommer att misslyckas. :)
    Hur gick det med det där?
  • Malle03

I Schweiz finns Anibis. Där är det helt gratis att sälja saker! Grymt bra. Kan dom sa kan Blocket!

• ensak

Det finns numera en nystartad webbplats som heter ensak.se där det är gratis att annonsera. 

Ensak.se - Gratis annonsering på Sverige nya köp & sälj marknad
  • Butterscotch

Jag tycker att det är löjligt dyrt att sälja på Blocket. Hoppas att det kommer något vettigt alternativ snart där det inte kostar så mycket att sälja. En del lokala facebook-grupper finns förstås redan, jag kanske får prova det istället.

• SupersurasunkSara

Alternativet är ju facebooks sidor, iaf här där jag bor används de frekvent. Jag lägger ut där först, får jag det inte sålt tar jag till blocket men jag tycker det känns ovärt om jag ska sälja en grej för 50-60 kr..

Deras betalningsalternativ är värdelösa också.

• Miaakt

Tori.fi är som finska blocket. De ser exakt likadana ut och antar att de samma företag. Tori kostar inget vilket tycker jag ör konstigt om systern blocket tar så mycket. Visst kan man betala lite minns att det kostade runt 20 lappen innan, det är dåligt av dem att höja sådär hela tiden. Jag skulle inte annonsera där faktiskt nu finns ju fb och andra sidor också.

• SupersurasunkSara

Kanske är det så att de höjer just pga alla facebooksidor? De vill ju också tjäna pengar, de flesta som har företag vill ju gå med vinst

Det som stör mig mest är när tex bilannonser har miltalen väldigt lågt men så stämmer det inte med miltalen de skriver i annonsen. Knappas manuell granskning där...

Eller när det står att en sak kostar 100 kr men så tittar man i annonsen, där står ett annat pris. Eller så säljer de någon liten annan grej för 100 kr men det som man ville titta på, som man har sökt på och som det ofta visas bild på, det säljs för betydligt mer. Irriterande.

• Tiinaoo7

Det är jäkla dyrt därför har jag annonser på gratis annons sajter gulans.se etc. googla på Gratis annons sajter så finns det några gratis. Har sålt massa prylar i Gulans.se.

Svar på tråden Blocket höjt priserna igen. Vad tycker du om deras priser?