• Tisomaka

Resa med barn - tips?

Hej! Någon som kan tipsa om resor för barn - jag har två döttrar 7 och 9 år och funderar på att åka i väg själv med dem en vecka i sommar, är dock mest intresserad av någon "paketresa" där det mesta ingår men det vore kul att hitta något där det är fler barn/föräldrar som åker och kanske gör saker tillsammans och inte bara ta en resa från något resebolag. Tips?

• Svar på tråden Resa med barn - tips?
  • Jespis

Kolla vad Langley har för resor kanske? De har andra typer av aktiviteter än de klassiska charterresorna.

• Tisomaka

Tack för snabba svar! Jag ska kolla båda Skrattande

• mia maria

Jag brukar resa ensam med barn o mitt bästa tips är väl isådanafall att ni bokar något riktigt barnvänligt hotell, såsom Sunwing, SunGarden, Blue Village osv, där det ofta finns aktiviteter för barnen samt kryllar av kompisar!

Vi bodde på SunGarden SunPark Garden i Alanya, Turkiet förra året (med Ving), o det var verkligen perfekt för barn med vattenrutschkanor, lekpark, fotbollsplan, minigolf, barnklubb, pingis osv osv.
    Äldsta sonen som då var sju år hittade flera kompisar att leka med under veckan.

Det finns ju massor med liknande hotellkoncept, så hittar du ingen reskamrat så är detta att rekommendera, då det är lätt för barnen (o även föräldrarna om man så vill!) att finna vänner att umgås med

Svar på tråden Resa med barn - tips?