• ast

vet inte om jag vill leva med min man

Hej!

Förra mars gifte jag mig med min sambo. Vi har varit tillsammans i 20 år. Nyligen bytte jag jobb och har träffat en man där som jag blivit väldigt förälskad i. Han är upptagen precis som jag så ingen av oss vågar ta ngt steg. Jag har nu börjat ifrågasätta mitt liv med min man. Jag har aldrig varit förälskad i honom utan en kärlek har vuxit fram. Vi har fått två barn tillsammans, så jag har ju ett stort ansvar gentemot dem.

Tror ni att jag skulle ha börjat ifrågasätta min nuvarande man om jag inte träffat en ny? Är det den nya mannen som jag så gärna vill ha eller har förälskelsen fått mig att inse att jag inte älskar min man?

Snälla hjälp mig red ut detta! Jag klarar inte av en dag till. Får panik av att leva jämte min man och känna att jag vill vara någon annanstans.

Tack för att ni bryr er!

• Svar på tråden vet inte om jag vill leva med min man
  • Rumpelstiltskin

Det är rätt vanligt att få såna känslor i ett långvarigt förhållande. Livet man lever är kanske lite väl mycket vardag, man träffar någon person som tänder en liten gnista - och så funderar man över om gräset är grönare på den andra sidan...

Det är omöjligt att svara på dina frågor egentligen. Jag tror du måste känna efter själv faktiskt.

Du är inte särskilt anonym, har du tänkt på det? Kanske inte så roligt om nån du känner eller din man läser tråden...

• ast

Tack! Jag vet ju att det går upp o ner, men vad ska man göra när man känner så här? Ska jag prata med min man, eller resa bort o fundera, eller vad... För som det är just nu klarar jag inte av att ha det.

• Rumpelstiltskin

Jag tycker du ska prata med din man. Det är ju inte ditt förhållande, utan ert förhållande det handlar om. Ha en öppen dialog.

Svar på tråden vet inte om jag vill leva med min man