• Elien

Hur gamla var era barn när de lärde sig vissla?

Hej min två och halftåring har lärt sig vissla helt plössligt. Min bror kunde väl vissla i den åldern. Förstått att det inte e så många som kan vissla vid den åldern (t.ex.. jag själv tror jag var 5-6 kanske) så undrar när era barn lärde sig vissla?

H född 091017
  • Svar på tråden Hur gamla var era barn när de lärde sig vissla?
  • Ladythewinter

min dotter skulle fylla 3 när hon en dag plötsligt började vissla.. hon blev själv väldigt förvånad.. =0)

• Furstinna

Min flicka va tre, hon övade säkert i ett halvår inneburit det kom ljud. Nu som fyra år är hon riktigt duktig :)

• IdaVasterflo

Min dotter kunde vissla när hon var två år. Hon satt på trappan och visslade en dag och jag kunde inte förstå vad det var som lät! Hon kunde vissla i ungefär ett och ett halvt år och sedan tappade hon bort tekniken och glömde hur man gör. Men nu kan hon vissla igen! Hon har just fyllt fem år.

• mandelblomma

Ena killen var knappt tre år och retar sin tvillingbror som inte alls kan vissla :)

• myulk

Sonen kunde vissla som bebis Skrattande - fast "glömde" förstås hur man gjorde sen, och har inte lärt sig det på nytt än :)

• IdaVasterflo
    myulk skrev 2012-04-28 11:58:51 följande:
    Sonen kunde vissla som bebis - fast "glömde" förstås hur man gjorde sen, och har inte lärt sig det på nytt än :)

Konstigt det där! Min dotter kunde knäppa med fingrarna mellan 6 månaders ålder och ett års ålder. Sen glömde hon bort det, och har ingenjörtrupp sig igen. :P
  • IdaVasterflo

Haha ingenjörtrupp? Inte lärt ska det vara!

• Mumin80

Jag är 32 år gammal och kan fortfarande inte vissla... Tror det är genetiskt eller nåt. 

• Khaleesi

Jag kan inte heller vissla...

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • kackerlackan

20 år och kan fortfarande inte vissla.

• Mercurialis

Inget av mina barn (5 år resp 2,5 år) kan vissla ... och det kan inte jag heller, 41 år gammal.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Hur gamla var era barn när de lärde sig vissla?