• patti87

dop nästa vecka! hjälp :-)

min son döps nästa  helg och jag är den enda som inte vet vad jag ska ha på mig ännu :P
    ja typsikt tjejer eller så:P

tips!

vad kan man absolut inte ha på sig?
    passar vissa färger inte? hmm ja ni fattar...kyrkan o allt..:P

jag gillar inte knälånga klänningar! men jag älskar klänningar annars.. kan dom vara lite kortare än knäna? är det ok? färg? är creme ok? eller är det för ljust? ja vet verkligen inte?

• Svar på tråden dop nästa vecka! hjälp :-)
  • patti87

sen vill jag helst slippa byxor o kavaj..känns jätte tråkigt... och absolut inte färgena svart!!:)

• Nyfiken gul

Dop är ju en glädjefylld högtid så skippa alla svarta, heltäckande och trista kläder. Och inga jeans!

Det mesta funkar i kyrkan bara du inte väljer kortkort och bara axlar.  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul

brukar du klä upp dig till midsommar och såna högtider? I så fall kan du ju tänka lite i dom banorna.

En lite mer våraktig klänning med en fin kofta över.

Tunika och leggings i lite ljusa färger och mönster?      

• patti87

första sonen döptes på vintern, då hade jag en kort lite finare kjol, strumpyxor och en finare tröja till och vinterjacka kappa för att det var kallt...

men nu i maj är det finare väder och det känns lite somrigt :)

men jag är så osäker på vad som är ok i kyrkan,..?

(jag vet att jag inte ska komma i minikjol och bara axlar kanske.. :P

• patti87

inget  midsommarfirandet här i tyskland tyvärr :(

men ja...är det ok med en creme färgad klänning, ett flätat brunt tunnt skäpp i midjan typ och bruna skor med träklack?  eller marinfärgad klänning med vita prickar och kilklacks sandaler i marin/vit färgat?

• patti87

jag känner det med att dop är ju en "glad" dag som bröllop typ och man vill ju helst slippa tråkiga ssvarta kläder..och absolut inga jeans!!!! :O

• Nyfiken gul
    patti87 skrev 2012-04-28 13:09:25 följande:

inget  midsommarfirandet här i tyskland tyvärr :(

men ja...är det ok med en creme färgad klänning, ett flätat brunt tunnt skäpp i midjan typ och bruna skor med träklack?  eller marinfärgad klänning med vita prickar och kilklacks sandaler i marin/vit färgat?

Det låter jättefint! Det kan du absolut ha.

Kläder för nattklubb och discotek ska undvikas  (genomskinligt, avslöjande, kort, för urringat, kinky, osv) 

Sen är allt annat helt okej i kyrkan.     
  • patti87

ska försöka ta riktiga kort och lägga in...blir nog bättre :)

• patti87

och vad sägs om detta? OK för dop??
    fast med smycken blir det problem..kan ju bli för mycket eftersom det är massa prickar..?

hehe

Svar på tråden dop nästa vecka! hjälp :-)