Får en fru/mamma bete sej hur som helst?
Mina vänner ligger just nu i skiljsmässa.
Efter ett väldigt stormigt förhållande med ingen tillit mellan dom alls så slutade tyvärr förhållandet,eller äktenskapet i skiljsmässa innan dom ens firat 2 år som gifta.
Kvinnan i fråga va otrogen mot sin man och ville skiljas men sa att de mest berodde på hennes man.Hon har anmält sin man för misshandel och misskötsel av barnen.
Han har backat undan o försökt lösa allt så lugnt som möjligt för barnens skull.
Han har ett hett temprament o vi har gått imellan några gånger,Men han har aldrig lyft handen mot henne.
Hon har ett lika hett temprament o dom båda gör lika mkt fel.
Sen finns de den psykiska misshandeln mellan dom som pågår.
Frun är väldigt på honom hela tiden och många reagerar startk va hon gör.
Hon anmäler han för misshandel men säger (just nu) att han har aldrig lyft handen mot henne utan bara allt annat.
Men hon berättar inte hur illa hon behandlar honom,hur hon psykar ner honom.
Berättar inte att hon provocerar fram bråk.Detta vet alla i hennes omgivning o de säger hon sj att hon vet om oxå att hon gör,men de berättar hon inte för polisen.Utan de är bara synd om henne.
Hon är större än va hennes man är och frun är inte svag utan skulle hon smälla till han så har hon övertaget.
Mitt i smeten sitter de 4 barn.
Två av dom är hennes sen innan och 2 har dom gemensamt.
Hennes man har alltid tagit hennes barn som sina egna, varit hemma för vård av barn,följt med på u.samtal,f.möte,skolavslutning lucia o allt annat.
Barnen har kallat honom för pappa o sett han som sin pappa.
Han har alltid tagit hand om barnen medans hon gått till vänner o fikat osv.
Hon har tyckt de e jobbigt när han haft sina träningar o när han haft jour säger hon att hon kännt sej låst.
Hon har dock haft alla sina vänner på samma gata och haft minicallen på sej o gått ifrån som hon brukar även när mannen haft jouren.De enda hon inte kunnat göra denna veckan har varit lämna samhället.
Att han skulle utbilda sej innom detta valde dom gemensamt och hon tycktre de va jätte roligt att han skulle bli de här.
Men när de inte går som hon vill så e de hans fel.
När dom inte har pengar så vill hon att han tar extra jour o när han har gjort de så har hon sedan gnällt på att hon känner sej inlåst.
hur han än har gjort så har hon lyckats vrida de till sin del och han har gjort fel.
Att deras förhållande har vari stormigt vet alla,och de flesta trodde de skulle ta slut för länge sedan.
Deras förhållande är tillitlöst o otroligt svartsjukt.
Ingen av dom litar på varandra o båda e svartsjuka.
Sen hon berättade för sin man att hon va kär i en annan så har hon inte gjort annat än ringt polisen på sin man.
Hon har fått polisen att köra ut han ur deras hem.
Dom har delat upp boendet i huset tills hon har ska flytta ut.Han ska ha kvar huset o ta över alla lånen.
Och dom skaffade en kontakt person som allt skulle skötas genom då hon allvarligt lyckades få polisen att ge mannen kontaktförbud på frun.
Hon tjatade till sej ett kontaktförbud och ringde polisen varje gång han åkte förbi huset.
Deras hus ligger jämte vägen o man måste passera de för att åka till affären eller till arbetet så fanns inga val.
Flera gånger ingde hon o sa att hon va så rädd.
Detta hände bara från atrt hon berättat att hon träffat en annan som hon va kär i.
Å självklart ska man skiljas om man inte älskar varandra.
Denna veckan va hans vecka i huset, han va tvungen att vistas i samhället då han har jouren denna veckan o de skulle inte vara några problem sa hon.Han skulle ha huset från mån-söndag.Hon skulle bo hos en av sina vänner.De har aldrig varit några problem innan,deras barn leker med vännernas barn dagligen och dom träffas jämt o är iväg tillsammasn.
På torsdagen ringer frun fam rätten o säger att barnen mår så dåligt där dom är nu o hon måste ha huset tillbaka för deras skull.
Familjerätten pratar med mannen o han säger att han kan mer än gärna ta hem barnen hit, alla fyra är välkomna hem och han löser att nån mer är hemma OM han skulle få en utryckning.
Frun vägrar låta mannen ha barnen.
mannen frågar polisen va han ska göra o dom svarar han att de bästa du kan göra e att byta bort jouren o åka från huset just nu och ringa socialen dagen efter så får dom ta tag i de direkt.
Dom informerar han att han kan lägga en anmälan emot henne för att barnen mår dåligt o då kommer en jourhavande soc arbetare ut på plats o bedömmer om nån av dom är lämpliga att bo hos just nu.
Mannen backar undan för han vill inte att barnen ska tas hand om utan han vill ju bara lösa situationen o få träffa barnen o kunna bo i sitt hus.
han väljer att lyda polisens råd att åka från huset för barnens skull.
Kontaktpersonen kontaktar frun igår och frågar om mannen kan få komma till huset under söndagen för han behöver fixa lite saker och hon frågar även när hon får nyckel till sin lägenhet för mannen behöver få tillgång til huset.
Frun svarar att hon kanske får den på söndagen,Men vet inte än.
Jag åkte sj förbi där igår och såg att de va lite folk där o tänkte inte mer på de då jag bara passerade huset på vägen hem till mej sj.La ingen direkt reflektion alls igentligen över att dörrar stod öppna o de va människor där.
Idag kallades polisen till huset igen.
Frun har börjat flytta redan dagen innan då kontaktpersonen då oxå frågat om hon visste när hon fick flytta.Frun hade d.vs ljugit för kontaktpersonen och de jag sj hade sett igår va ju att hon höll på att flytta.
frun har plockat en massa ur huset som inte är hennes o har nu börjat flytta ut saker utan bouppdelning är gjord.
HON anser att hon har rätt yill de mesta, för de är HON som har inrett huset men dom har gemensamt köpt sakerna.Hon gillar inredning och är duktig på de,men bara för de så betyder ju inte de att hon har rätt till alla saker när dom gåt isär.
HON anser att hon har rätt till alla sakr hon anser hon vill ha o borde ha.detta oxå gällande barnens saker då HON anser att hon är den bättre föräldern o ska ha baren helt hos sej.
Polis kallas på plats och det blir ett himla liv.
Mannen är inte på plats då han frun lyckats få ett kontaktförbud på han pga påstådd misshandel.han vill inte riskera nånting så han håller sej borta.
De va deras kontaktperson + mannens föräldrar o syskon där.
Polisen går fullt på fruns sida o säger till att deras kontaktperson o o mannens släkt måste åka därifrån.Dom får inte visstas där o ska avlägsna sej direkt.
Mannen säger givetvis samma sak till polisen i telefon när dom ringer honom, att givetvis ska alla hennes bekanta bort oxå då de är hans hus oxå.
Han tyckte egentligen de va löjligt men nu vet han inte va han ska göra längre.
Hon polisanmäler allt.
Polisen meddelar att alla ska bort från hsuet,utom frun så klart..självklart får hon stanna för hon är de ju synd om och har ju anmält en s.k misshandel.
Hon får stanna kvar i huset, Varför?
Hon skulle va ifrån huset hela veckan enligt uppgörelsen med fam.rätten, på torsdagen måste han byta bort sin jour för hon kräver merl lr mindre huset tillbaka o skyllder på barnen inte mår bra.hon lyckas få ut sin man på kvällen.
Dagen efter börjar hon flytta ut.
Mitt i allt de här så står barnen och ser på.
Han får inte prata med sina barn alls.
Han har inte gjort annat än backat o backat för sina barns skull o för att de ska vara lugnt.
Polisen väljer att gå på hennes sida, Varför?
För att hon påstått att hon blivit misshandlad?
De finns inga bevis, inga vittnen.
De är hennes ord mot hans.
Däremot finns de många vittnen som kan berätta deras historia, tyvärr finns de vänner som bara väljer fruns sida då hon helt plötsligt anser hon är misshandlad.
de finns många som kan säga både för o nackdelar om dom båda och berätta hur båda är mot både barnen o varandra.
men där struntar polisen i de utan går bara på fruns sida.
Finns de något mannen kan göra??
Mannen har inte nekat till att dom haft ett stormigt förhållande.Han har stått för saker han sagt o att han brusat upp.Mer än så har de inte varit.Men frun spelar väldigt oskyldigt misshandlat offer just nu o polisen tror på allt hon säger.
Detta kommer nu gå till tingsrätten.Mannen har nu bestämt sej för att gå vidare med de här för att annars kommer han nog förlora sina barn helt pga henne.
Men processen tar ju tid och jag och några tycker verkligen synd om denna mannen.
Han är en jätte bra pappa, och han förtjänar verkligen inte den här skiten.
Han har gjort sina misstag,men de har även hon.
Den psykiska misshandeln har båda lidit igenom.
han vill inte braka,han vill bara skiljas nu och få tillbaka huset som han ska fortsätta bo i, o han vill kunna träffa sina barn.
frun gör allt för att förstöra för han just nu, hon tänker inte ens på barnen just nu.
Jag lider verkligen me dom här barnen, och ärligt så lide jag med den stackars mannen.
Jag ahr känt paret i flera år och funnits med i alla år.
Båda har varit mina vänner,Men jag känner frun sen barndommen och genom henne jag lärt känna hennes man.
Jag mår dåligt av att se hur illa hon behandlar sin man just nu.
Han älskar sina barn mer än allt o gör allt för dom.
Nu försöker hon verkligen förstöra hela hans liv o ta barnen ifrån han.
Hon kunde bara valt att ta en skiljsmässa,dela upp allt och flyttat.
Men hon måste verkligen förstöra hela hans liv.
Någon advokat jurist nämde man eller nån annan kunnig som har nått tips??
Tacksam för svar...
.