• Irrbloss

Ont i ryggen/revbenet, någon som har haft liknande?

Hej!
    Jag åkte in till akuten igår pga av att jag har ont i ryggen/revbenet men de hittade inget fel. sjukrådgivningen ville skicka en ambulans för att de trodde det kunde vara en blodpropp i lungan...skrämma upp en på det viset utan anledning:p Jag är i v 15 och anledningen till att jag gör en tråd om detta är att jag undrar om någon annan känt på samma sätt? Och om det har att göra med graviditeten?
    Jag har ont på vänster sida av revbenet bak på lungan, det känns som ett rejält håll, har haft det så sen i torsdags. Det liksom pulserar och gör fruktansvärt ont när jag ligger på rygg och högersida. Jag kan inte ens testa att ligga på vänster för det känns som att revbenen där ska krossas. Det gör ont när jag andas ibland...det är hel skumt, alvedon tar bara bort lite grann av smärtan. Har någon känt likadant under v 15-16 eller det är bara längre fram som barnet kan komma åt nerver och grejer där inne? Fick inget ordentligt svar av läkaren på den frågan...

Och för er som undrar om man får använda tiger balsam under graviditeten så får man det. Jag frågade läkaren igår och hon sa att för att det ska ens ska kunna skada fostret så måste man ta måååånga burkar och smeta på för att det ska komma in i blodomloppet och om ens då...så det är bara att använda vid muskelsmärta:) Och vem klarar av att ta så mycket tigerbalsam på en gång dessutom;) 

Tacksam för svar eller funderingar!:) 

• Svar på tråden Ont i ryggen/revbenet, någon som har haft liknande?
  • A79

Jag är ingen expert men har haft liknande kunde heller knappt andas. som tur var har vi osteopat på jobbet & han knöt upp en stor knut mellan skulderbladen & efter det vart det bra

• Irrbloss

Okej...kan det vara så enkelt att det är en muskelknuta? Får hoppas det för jag vill inte ha ont längre...kan ju inte göra något fysiskt och jag vill måla om mina fönster:p Tack för svaret:) Någon annan som har en tanke på vad det kan vara?

• Hoppomsmått2012

När jag väntade sonen fick jag en låsning mellan två revben och det kändes precis som du beskriver. Hade ont länge innan jag till slut hamnade hos en sjukgymnast som visste vad felet var. Fick övningar samt tens apparat och då släppte det. Boka tid på din hälsocentral hos en sjukgymnast. Det gör fruktansvärt ont, jag kunde varken sitta, ligga eller stå.

Svar på tråden Ont i ryggen/revbenet, någon som har haft liknande?