• niccan01

Ett för varje familj eller hur gör man?

Hej alla! 
    Jag har funderat mycket på det här med vårt dop..det är ju ett tag kvar en eftersom jag bor med min sambo i Stockholm och han har sin familj samt vänner här men jag kommer ifrån Malmö och har 70% av min släkt där nere och alla vänner där nere. Liten del av min släkt bor i Stockholm, min pappas sia. 

DEt jag nu funderar på är hur man gör med dopet..Kan man ha två? Skall vi bara ha ett dop och en namn givning eller skall vi ha två namn givningar och två fester en här uppe och en där nere..eller skall man mötas på halva vägen så alla kan vara med på samma gång..Hur mycket kostar en dopfest? 

Vi har funderat på att inte ha vanligt dop eftersom ingen av oss är troende så vill vi nog bara ha namn givning..Hur ser folk på det, är det konstigt att inte göra vårt barn medlem i kyrkan?

Tacksam för alla svar!

Kram på er
    Angelica

• Svar på tråden Ett för varje familj eller hur gör man?
  • Lena

Du kan inte ha två dop men klart du har två fester 50-1000kr/person kostar det beroende på nivå.
    De kan kommentera att du inte döper men de vänjer sig snabbt.

Vi har välkomstfest idag. Vi kallar det så för vi har ingen cermoni. Det är vårt andra barn vi gör så meed så ingen kommentar denna gång, ett fåtal förra gången

• niccan01

JA vi är inne på att ha två fester och namngivningar och välja bort dop helt. 

Det låter ju smart med välkomstfest med!!
    Lycka till idag hoppas det går bra
    Angelica 

• hannis

Vi valde bort dop eftersom vi inte tror på Gud.

Vi hade i stället en namngivningsfest och vi valde att ha den i min hemstad. De som ville komma från makens hemstad var såklart välkomna dit.

Vi fick inga kommentarer pga att vi valde bort dop. Tror att alla förstår nu för tiden att många inte vill döpa sina barn i Guds namn.

• Lena
    niccan01 skrev 2012-04-29 11:09:03 följande:
    JA vi är inne på att ha två fester och namngivningar och välja bort dop helt. 

Det låter ju smart med välkomstfest med!!
    Lycka till idag hoppas det går bra
    Angelica 
    Våra främsta kommentarer när vi sa det redan innan var frågor om vi skulle ha något annat istället.

Allt gick jättebra nu är vi helt slut. Paj visade sig vara ännu bättre mat än förra gångens sallad.
Svar på tråden Ett för varje familj eller hur gör man?