• Helene OSV

Erfarenhet av biverkningar av Sertralin?

Äter Sertralin sen sex veckor tillbaka, i början mådde jag lite illa men det gick över rätt snabbt men för två veckor sen började det pirra/sticka/domna av under fötterna och på ett par dagar hade det spridit sig ända upp till midjan. Där stannade det tack och lov men har hållt i sig sen dess, jag är alltså konstant bortdomnad nedanför midjan! Som när man suttit fel och benet "somnat", det sticker och pirrar heeela tiden.

Jag ringde vc då och de sa att jag bara skulle fortsätta att äta tabletterna och jag har googlat och läst att det är en rätt vanlig biverkning men HUR LÄNGE???

Det jobbiga är att jag skulle behöva öka dosen också, vågar jag göra det? (Tabletterna hjälper mot det rent almänna måendet, humöret, osv men inte så mycket mot ångesten, som ju är det jobbigaste och anledningen till att jag öht äter dem.)

• Svar på tråden Erfarenhet av biverkningar av Sertralin?
  • Nyctophilia

Jag ökade i vikt av dem tyvärr och bytte till citalopram istället som fungerar mkt bättre!

• Annorlunda Liv

Hej..

Jag äter Sertralin sen ca 2 år tillbaka och har inte märkt av de symtomerna alls. Det där med ångesten tar lite tid. Kan vara så att du behöver öka dosen. Det måste du prata med din läkare om. Märker man att inte ångesten dämpas efter några veckor brukar man få ökat dosen.

Men...

Sen får man inte glömma att det är okej att känna. Man ska känna sorg och glädje. Ta inte tabletter så att du trubbas av helt. Då tappar du för mkt av livets goda - Känslorna!

Må Väl

Linda {#emotions_dlg.flower}                

Svar på tråden Erfarenhet av biverkningar av Sertralin?