• Snowstorm

Ensam med barn på Valborg, några fler?

Jag o min lilla dotter på 4 år kommer inte att göra något speciellt ikväll. Brasan tänds vid 20.30 o då brukar hon sova sen ett par timmar. Jag kommer alltså att vara helt själv hemma ikväll o kolla på någon film.

Några fler som njuter av lugnet hemma o är helt tillfreds med det, o inte känner någon hets att gå till någon brasa eller äta middag med några andra??

• Svar på tråden Ensam med barn på Valborg, några fler?
  • mrsStatham

Valborg är till för uppsalas studenter och landets alla 14-åringar.

Bara två saker är oändliga
  • mia maria

Jag är ensam med barn o har inga problem med att bara vara hemma en kväll som denna, o kanske bara äta något gott med barnen.
    Dock är äldsta sonen nu åtta år o väl medveten om att det tänds brasor ikväll, så vi ska faktiskt masa oss iväg o titta på en sådan.

• Cecese

Jag sitter själv hemma med min ena son, 3 år. Lite tråkigt är det väl men har inte ork att ta mej till någon brasa och alla vänner är upptagna med sitt och kan inte komma hit. Sonen är vaken än men går nog och lägger sig om 1-1,5 timme så det är ingen ide att fara till nån vän heller. 

• Isobel

Nä vi kommer inte se nån bra i år HELLER för sambon föredrar den mycket tråkiga Cortegen istället . Så jag ska sitta hemma och sura istället

• Indianica

Jag försöker övertala ungarna om att inte gå till någon brasa, stå och huttra och få flygande glöd på sig, visst är jag en riktig valborgsromantiker Tyvärr är ju barnen så stora att de nästan verkar kräva en brasa

• La Lola

Här går vi aldrig nånstans på sista april, även om vi är två föräldrar här.
    Jag tycker inte att det är nån speciell dag att fira.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • mfe

Sambon är och grillar med vänner och jag sitter hemma med lillan och tar mig inte någonstans :(
    Skulle va mysigt att ha sambon hemma men han kan inte sitta "inlåst" bara för jag gör det...

• cloudberry79

Här är det tvärtom, maken tog med 4½-åringen på majbrasa (de bjöd på korv och fika samt tipspromenad för barn, mycket trevligt brukar det vara) medan jag är fast i sängläge hemma. Jag hade också gärna följt med på en brasa, men det kommer ju fler valborgsmässoaftnar!

Sur, grinig och på smällen.
  • hannis

Vi firar inte Valborg. Vår son sover, maken ser på fotboll och jag går långpromenad med hundarna.

• Selma1966

Vi var hemma med sonen (som somnade när brasan tändes) och märkte bara av lite rökos och ett fyrverkeri på håll. Valborg firade jag som ung, men inget jag saknar. Om ett par år vill väl sonen se brasan och orkar även med att hålla sig vaken. Men till dess är jag nöjd här hemma. Har även firat nyår helt ensam ett år som ung. Då kände jag mig övergiven. Men numera är jag nöjd att vara med min man och son. Vi firar inte ens med särskild mat eller fest hemma utan det flyter på som en vanlig vardag.

• SOL123

Var också ensam men ser inget problem i det. Jag gick dock på ett firande med barnen själv vilket var väldigt uppskattat. Tycker det är mysigt att vara ensam med mina barn :)

• Mimmi77

Jag var inte ensam igår och hade kunnat ta medbarnen på nån brasa men det är glest mellan brasorna i centrala stockholm så jag iddes liksom inte ta mig iväg. satt med deklarationen istället....

Svar på tråden Ensam med barn på Valborg, några fler?