• Redmilk

ledsen nyinköpt platyhane!

Hej!

Idag köpte jag en platyhane till mina 4 platyhonor. Trodde han skulle må som en prins när han fick ett eget harem...men han bara ligger vid pumpen och verkar alldeles förskräckt!

Han ser frisk ut, inga vita prickar eller ihopklistrade fenor...men något är fel. Alla mina platyhonor är jättesnälla och gör inte en fluga förnär så vad är felet?

Är han chockad över flytten från djuraffären tro?

Någon som kanske varit med om samma?

Han är så himla fin, alldeles silverblå. Trodde han skulle vara den ultimata hanen att odla fram jättefina platyyngel med men han vågar ju inte ens närma sig honorna....

• Svar på tråden ledsen nyinköpt platyhane!
  • Mynta

Vande du in honom sakta, sakta, så att han inte fick en chock när du släppte i honom? Avvakta lite och se om han piggnar till.

• Redmilk

nej, jag la påsen i akvariet i ca 7-8 minuter, sen koppade jag in lite vatten i påsen han låg i och sedan släppte jag i honom.

Kanske var för snabb...hoppas han piggnar till snart...

• Redmilk

nä..fortfarande ingen förändring...han simmar väldigt lågt längst botten och verkar deppig...så himla trist! 

• Titrania
    Redmilk skrev 2012-05-03 00:33:24 följande:
    Nu är han "frisk" !!!

Han var bara blyg
    De är roliga de små liven Tycker det är så kul att fiskar har personlighet. Du har ingen bild på honom? ^^
  • Mynta

Skönt att han piggade på sig! Hoppas att du får lite läckra yngel så småningom.

Svar på tråden ledsen nyinköpt platyhane!