• imicca

X och Missfall...

För en vecka sen fick jag reda på att jag var gravid efter 1 års försök efter mitt X...

Och idag fick jag även reda på att mina prover hade sänkts från 30 till 16 i HCG värde....
    Var väldigt tidigt i graviditeten, vecka 3-4...men givetvis blir man ju lika ledsen hur tidigt det än är...

Ska ta ett prov till på onsdag för att se om mitt värde sjunkit som det ska...
    Men nu undrar jag lite hur det fungerar.....tror ni att mitt MF kommer att skötas av sig själv??
    Och till er med erfarenheter....hur blir det med blödning osv??
    Just nu har jag inte ens haft ett tecken på blödning....
    Kommer det att komma som en vanlig menstruation eller kommer det att komma stora klumpar trots att det är såhär tidigt??? Kommer det göra ont? =( Så rädd....

• Svar på tråden X och Missfall...
  • pp08

Jag hade ett missfall förra året i v5+x. Eftersom ditt hcg sjunker fort tar nog kroppen själv hand om det. Blir ungefär som en vanlig mens. Var lite kraftigare i någon dag hos mig.

Nu har jag fått MA som konstaterades i v7+0, hcg steg fortf lite och kroppen fattade inte. Fick då tabletter i v8+ för att få blödning. Förra året hade jag hcg på 45 i v5+ nu hcg på 19000 i v8+, så det lär ta tid för mig nu att bli helt återsälld. Fasst jag redan har blödit ut set mesta.

• imicca
    pp08 skrev 2012-04-30 21:22:47 följande:
    Jag hade ett missfall förra året i v5+x. Eftersom ditt hcg sjunker fort tar nog kroppen själv hand om det. Blir ungefär som en vanlig mens. Var lite kraftigare i någon dag hos mig.

Nu har jag fått MA som konstaterades i v7+0, hcg steg fortf lite och kroppen fattade inte. Fick då tabletter i v8+ för att få blödning. Förra året hade jag hcg på 45 i v5+ nu hcg på 19000 i v8+, så det lär ta tid för mig nu att bli helt återsälld. Fasst jag redan har blödit ut set mesta.
    Oj beklagar det du går igenom :(

Men när borde jag kunna börja försöka igen?? 
  • pp08

Eftersom ditt mf är så tidigt kan du nog försöka direkt. Mitt hcg sjunk snabbt förra året och jag hade redan ägglossning 10 dagar efter blödningen startade. Blev dock inte gravid då men var ett tecken att kroppen fungerade som det skulle.

Tar lite längre tid för mig nu. Eftersom det var mer påverkan på kroppen , fosterhinnor och moderkaksrester. Samt högt hcg kvar.

Svar på tråden X och Missfall...