• yca6pe91

Ludmila Ondrasek, erfarenheter?

Ska besöka Ludmila Ondrasek i Sundsvall nu i maj för att få reda på varför jag och min sambo inte blir gravida. Misstänker ägglossningsrubbningar så vi har sökt för detta, men har förstått att Ludmila även testar om man har bekteriell vaginos?

Skulle bli jätteglad om någon ville dela med sig av sina erfarenheter, om någon blivit hjälpt av denna kvinna eller vad som helst!!

• Svar på tråden Ludmila Ondrasek, erfarenheter?
  • Anonym

De kanske tar betalt lite hur som helst...som de känner för

• Anonym (Hoppfull)

Ja hur som så känns det som det kan vara värt det om hon hittar något...

• Anonym (A)

Tror mig sett att det är dyrare med en "gynekologisk utredning"... Men jag har då aldrig behövt betala mer än 300 och jag har gått hos henne i två år nu och varit där en hel del p.g.a. problem med spottings och ivf-behandlingar. Får fråga i samband med bokning av tid så blir det ju ingen otrevlig överraskning i alla fall.

• invidadel

Precis det jag tror också, att en s.k. utredning kostar 2000kr.. Precis, värt det, känns det som.. :)

• Anonym

Ingen som vill berätta vad hon ger "dunderkur" vid bv?! Känns som hur revolutionerande kan det vara?!

• Anonym

Jamen är det något annorlunda än det man får på sitt vanliga "gyn"?!

• Anonym (A)

Alltså, jag kommer knappt ihåg vad jag fick, men det är en ganska rejäl historia som tar någon vecka. Men kan säga att jag inte blivit gravid trots att det gått två år sen dess så jag tycker att man ska gå in i det hela med öppna ögon: det finns inga mirakelkurer. Har man råd så skadar det ju inte att gå till henne och ta medicinerna om hon ser att man har bakterien, men det behöver i slutändan inte betyda något.

• invidadel

Det är väl mer att vanliga Gun varken kollar lr behandlar vb, så har jag fattat. Hon kollar och behandlar det som andra inte gör. Hennes synsätt skiljer sig från andras..

• Anonym

Hm. Finns det något skadligt med att ta denna kur då. Annars är det väl aldrig fel att prova men mitt vanliga gyn borde ju kunna skriva ut samma sak om det inte är någon egen "brygd" liksom. Blir ju billigare än att åka 100 mil

• Anonym (A)

Nej, ingen egen brygd så allt borde gå att få av en vanlig gyn. Men det är ju inte säkert de tycker att du ska ta två olika sorters antibiotika t.ex.

• Anonym
    Norrland skrev 2012-05-11 16:30:48 följande:
    Ludmila är en mycket speciell och gullig gammal kvinna som, precis som du säger, behandlar bakteriell vaginos. Och många som har gått hos henne har blivit gravida efter många år av ofrivillig barnlöshet. Om man inte har någon utredning bakom sig, om man inte vet varför man inte lyckas bli gravid, så tycker jag att man kan prova att gå till Ludmila. Eller om man bara vill få sin bakteriella vaginos behandlad. Men det som gör att jag är lite skeptisk till henne är att hon är så superpositiv och försöker intala alla att de säkert kan bli gravida på egen hand, bara man går hem och tror på det riktigt mycket. Hon försöker få en att känna hopp. Och det är ju egentligen jättefint och bra. Men inte om man har en utredning och diagnos i bakgrunden, för då spelar det ingen roll hur mycket hon och jag hoppas, det kommer inte att lyckas ändå. Jag tycker att det finns en stor risk att hon skapar falska förhoppningar, som bara gör att man blir ännu mer ledsen och sårad efteråt, när man ändå inte lyckas. Dessutom skriver hon ut Pergotime till folk, trots att de har diagnoser som säger att man har supersvårt att lyckas på egen hand. Att skriva ut Pergotime och peppa för fullt, trots att man har Endometrios eller manlig faktor - det tycker jag är oansvarigt. 

Men det råder nog ganska olika uppfattningar om henne.  Hon hjälpte mig mot min bakteriella vaginos, som ingen annan (IVF-klinik eller läkare) tog på allvar. Men hon skrev också ut Pergotime och sa åt oss att gå hem och mysa ordentligt i tre månader så skulle vi se att vi säkert blev gravida. Men min man har dåliga spermier och jag har jättedåliga ägg. Vi införlivades med hopp och tyckte att det var jätteskönt att någon trodde på oss från början, men efter två månader började vi fundera på vad vi egentligen höll på med. Efter tre månader hade vi inte blivit gravida, vilket vi ju inte heller hade blivit på 8 år.

Men jag har kompisar som både har blivit otroligt hjälpta av henne och som har samma erfarenheter som jag. Så, berätta gärna din egen erfarenhet sen här.  
    Hur gör hon för att hjälpa med att få bort bakteriell vaginos? Vad är det man får utskrivet av henne mot det?
  • Anonym
    Anonym (A) skrev 2012-11-24 00:01:00 följande:
    Inlägg #8 i denna tråd förklarar lite kortfattat kuren:
    www.familjeliv.se/Forum-7-34/m55999499-1.html
    I det inlägget står följande:

Nu har jag träffat Ludmila, fick ett väldigt bra intryck, hon hittade även hos mig en obalans med för mycket anaeroba bakterier, fick två olika antibiotika i tablettform samt en kräm. Efter att man dödat av alla bakterier så har jag även fått både hormon och laktal för att bygga upp den rätta floran igen. Även min man behandlas. Hon har en sund inställning till detta och är den enda läkaren jag har träffat som är intresserad av att ta reda på vad som är fel. Jag har läst en del publikationer nu och det finns flera som visar att bakteriell vaginos kan vara en orsak till oförklarlig barnlöshet. Men det är garanterat inte orsaken för alla, men nu hoppas jag så klart att det ska vara så för mig 

Det står inte  vilka de två olka antibiotikorna är. Står inte vilken kräm det var. (Lactal?) Står inte vilket hormonman fått. (Pergotime?) Och vad är Laktal?
    Klart man skulle vilja veta vad mirakelkuren består av. Flört 
  • Anonym

Nu såg jag denna tråd, där en person verkligen skriver ut medicinerna. Glad

Flagyl, doxyferm, dalacil, canesten, ovesterin, lactal och partnervård..

• Anonym
    Anonym skrev 2013-01-30 07:28:59 följande:
    Nu såg jag denna tråd, där en person verkligen skriver ut medicinerna. Glad

Flagyl, doxyferm, dalacil, canesten, ovesterin, lactal och partnervård..
    Glömde ju länka till tråden.

www.familjeliv.se/Forum-1-61/m51667060-1.html 
  • Anonym (A)

En liten fråga inte helt kopplat till ämnet, men då folk som varit hos Ludmila läser denna tråd ställer jag den ändå:

Har precis blivit gravid efter IVF med Ludmila som min hemortsläkare. Men visst går jag till MVC som vanligt? Inte har Ludmila sådana funktioner? Man kanske kan få komma till henne på tidigt VUL iofs?

Svar på tråden Ludmila Ondrasek, erfarenheter?