• LindaH88

Havandeskapspenning, vad ska man skriva?

Hej!

Jag jobbbar inom vården som undersköterska, och ska skriva hur min arbetsdag ser ut till försäkringskassan. Vad är viktigt att ha med?

Jobbar i hemtjänsten, vi städar, handlar, tvättar, duschar, omläggningar, springer i trappor (då många bor i hyreshus utan hiss), levererar mat mm. Även andra vanliga USK-sysslor som byta blöjor, ge medicin, omläggningar, använder lift mm till de som inte kan gå/stå själv.

Hade behöv hjälp med att skriva en bra arbetsbeskrivning...      

• Svar på tråden Havandeskapspenning, vad ska man skriva?
  • LindaH88

Det är riktigt svårt att veta vad man ska skriva för att få det bra :(

• elinp88

Jag känner lite likadant. jag jobbar som personlig assistent åt en man med autism och epilepsi. Då han inte kan kommunicera med tal och så, blir det väldigt mycket ljud ibland. Han är vinglig, och ofta krävs det att man får stötta hans ca 65 kg... Ramlar han, så kan han inte ta sig upp av egen kraft, och blir ju då ännu tyngre... Ensambemanning mycket, och då jobbar jag även heltid...

• Annica87

Ett tips är att låta arbetsgivaren fylla i åt er. Arbetsgivaren ska ju ha som "vana" att fylla i dessa ansökningar och ha full koll på era arbetsuppgifter. 
    Min arbetsgivare fyllde i nästan alla mina papper, både angående sjukskrivning på 50% och graviditetspenningen. Jag jobbar som kock på en mycket populär restaurang i stockholm. Och mitt blev beviljat utan konstigheter. lycka till.

• anneh

Annica87: jo men arbetsgivaren ska ju bara fylla i ena delen, den andra ska man fylla i själv..

• Annica87

Då skriver du bara av eller liknande det som hon/han har skrivit. Men låt arbetsgivaren börja. Begär kopior på alla papper som har fyllts i. Annars tar du hjälp av din barnmorska. Men man behöver ju inte fylla i exakt vad man pysslar med om dagarna. Mer kortfattat, stressigt, tunga lyft, står och går mycket. Skriv att du får sammandragningar. Man är ingen brottsling som ska bli utredd..

Svar på tråden Havandeskapspenning, vad ska man skriva?