Hjälp inför vårdbidragsansökan.
Min dotter 7,5 år har ADHD. Jag ska nu söka vårdbidrag men vet inte hur jag ska fylla i och hur jag ska beskriva det jag gör för henne.
Jag är ensamstående och ALL min lediga tid går åt till henne, hon måste ständigt bevakas så att hon inte rymmer iväg någonstans på ren impuls vilket hänt många gånger och det är ständig koll och trixande och fixande med henne men hur tusan ska jag få ned allt detta så det låter vettigt på papper till försäkringskassan?
Jag har ingen som helst avlastning för henne utan jag har hela hennes liv gjort allt med henne och jag har i stort sett inget eget liv förutom tiden jag är på jobbet. Jag är stressad och har i omgångar varit sjukskriven för jag blivit deprimerad och mått dåligt till följd av all stress som blivit iom att jag måste arbeta heltid för att få det att gå runt ekonomiskt och då blir det ännu mer stress iom att jag ska skynda från jobb och att hämta och sen fixa och ta hand om henne och planera och göra läxor m.m.
Men som sagt hur får jag ned allt detta på papper, allt jag gör för dottern? Tycker det är jättesvårt.
Det går även åt mkt pengar pga slitage av kläder, det går väl åt ett par byxor MINST varje vecka om inte oftare ändå, tröjor smutsas ned och går inte att få rena igen och är förstörda. Strumpor tappas bort, mössor och vantar också och t.o.m skor ibland.
Sen undrar jag när de frågar om man har andra skattepliktiga inkomster förutom från FK menar de då lönen eller något annat?