• anyXX

Klänning och... Vad? Tips till bröllop tack!

Hoppas ni modemedvetna kan hjälpa mig! Jag ksa på bröllop om två veckor och har en klänning, knälång i silkigt material som jag tänkte ha. Den är avskuren under bysten och randig liksom lite snett i svart och beige. Till den svarta skor med klack. Frågan är vad man ska ha ovanpå klänningen om det blir kallt.... Jag provade med en kavaj men det ser jättekonstigt ut... Vanlig kofta känns inte tillräckligtr uppklätt och Boberg verkar inte modernt för det hittar jag inte ngnstans... Tips tack!

flicka 2008 & pojke 2010
  • Svar på tråden Klänning och... Vad? Tips till bröllop tack!
  • Nyfiken gul

kofta kan du visst ha om du skippar den där stickade saken man har på vintern

Det finns tunnare fin-koftor också som är jättefina att ha på just bättre tillställningar.  Många är virkade.

Eller en något tjockare  sjal? Typ en sån där gammeldags hederlig virkad sjal i tjockt bomullstyg?  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • pLeNa84

Kan du inte lägga upp en bild på klänningen? Lättare att ge tips då :)

• Nyfiken gul

vad har du provat för kavaj? 

det finns kavajer att köpa som är mer nätta och mindre klumpiga och som är anpassad att bäras till just klänning eller udda kjol och blus.

det finns också kavajer som är mer åt kofta-hållet.    

• anyXX

Tack för era tips! En sjal kanske skulle kunna funka... Men kan man ha en svart sjal på ett bröllop? Klänningen ser ut ungefär som denna www.lindex.com/se/dam/oeverdelar/klaenningar/6822614/Klaenning/ Men den är mer champangefärgad än grå som denna. Kanske jag kan köpa en Bolero, tittade på de på lindex men det är ju ändå svart... O det känns lite fel? Kavajen jag provade med var en vit linnekavaj. Den var både fel i färgen och modellen :)

flicka 2008 & pojke 2010
  • Nyfiken gul

Du kan inte låna något passande av någon då?

Accessoarer som just sjalar, boleros och kavajer har man ju i regel lite överallt i garderoberna så det borde ju finnas nån som kan låna ut?

Har du inget emot second hand så kan du gå in på någon sån butik och leta runt efter accsessoarer, nu i student-tider så dräller det ju av såna tillbehör överallt.

Svar på tråden Klänning och... Vad? Tips till bröllop tack!