• Pajsarn

Vad tycker ni om "Lovis"?!

Vi letar namn till våran nyfödda dotter och jag brukar inte bry mig vad andra tycker men nu velar vi på så jag blir tokig! Vi väljer mellan Nellie, Sally och Lovis! Har alltid älskat Lovis men nu börjar jag vackla...låter det som om man glömt a:et i slutet? Ja ni hör ju! Så vad tycker ni????

• Svar på tråden Vad tycker ni om "Lovis"?!
  • Rumpelstiltskin

Att Lovis fanns innan Astrid skrev Ronja Rövardotter borde ju tyda på att hon inte hittade på namnet.

• Pajsarn

Tänk så mycket bättre allt känns när man hör att andra tycker lika som en själv.... Tack för svaren!

• Sockerbullen

När vi väntade min andra dotter funderade vi skarpt på Lovis, vi båda tycker massa om det, men när hon föddes blev det en Lova, som ofta kallas för Lovis av både storasyster och oss

• Hannah76

Jag gillar Lovis. Ville att vår yngsta dotter skulle heta det, dock blev det ett annat namn.
    Lovis verkar vara på uppsving, känner fler barn med namnet.

• LunaLunatic

Gillar både Nelly (fast nu tänker jag tyvärr mest på klädreklamen, trist, har namnet i släkten och funderat på det till eventuell dotter), Lovis och Lovisa. Tycker Lovis och Lovisa känns som helt olika namn.

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Eris

Gillar Lovis bäst av de namn du har som förslag och tycker att det är mycket finare än Lovisa!

• Tibell

Vi väntar en liten flicka och passar bara namnet med henne när hon kommer ut blir det en Lovis :)
    Tycker det är sååå fint !

• Flisan79

Vi kör båda två, dvs vår andra dotter fick namnet Lovisa men redan från början var "Lovis" tänkt som smeknamn då storasyster kallas Elvis (Elvira).

Lilla trean fick namnet Emilia och blir kallad "Emmis"

En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
  • c89

Lovis är fint, men jag har svårt att ta det på allvar eftersom att en av mina bästa vänners katt heter Lovis. Är väl rätt normalt att man får lite märklig inställning till namn som innehas av husdjur. 
    Samma sak med Melker, det heter en nära väns hund, så det blir också helt fel när det är på en människa Obestämd  Tungan ute

Svar på tråden Vad tycker ni om "Lovis"?!