• AochJsMamma

Vi som älskar Polarn och Pyret! Tråd nr 20

Detta är tråden för oss som älskar Polarn o pyret , nu har vi kommit till tråd nummer 20!
    Här diskuterar vi kollektioner, reor, etc etc, kolla även in vår bildtråd! Ansök även gärna till Stora POP gruppen Sverige på Facebook, där kan du köpa och sälja POP kläder som ett alternativ till Tradera.

Välkomna! 

Bildtråd:  www.familjeliv.se/Forum-3-96/m50504504.html

FB Stora POP gruppen Sverige:   http://www.facebook.com/#!/groups/359368507442108/

Gamla tråden (nr 19):   www.familjeliv.se/Forum-3-369/m50504526.html

★Stolt mamma till Alexander 2008 & Julian 2011★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-03 15:28
    Ser att inte hela länken till FB gruppen kom med så gör ett nytt försök:

www.facebook.com/.
  • Svar på tråden Vi som älskar Polarn och Pyret! Tråd nr 20
  • violatricolor

Åh vad besviken jag blir! Inget rött skalset! Jag fattar inte varför de inte har det i bassortimentet!

Den orangea jackan gillar jag dock.

• violatricolor

Lite fina snurrklänningar, t-shirts och toppar som kommit in nu, tycker jag. Ytterplaggen är inte i de färger jag hoppats på men å andra sidan har vi det mesta inför hösten så vi kan vänta till våren med skalset. Kan ju eventuellt bli ytterplagg i något annat märke annars

• Moi 1

Skriver här för jag tror ni har koll...

Skaljackan och skalbyxorna som är nedsatta nu ( de som kom tidigt i våras ) , visst var det nåt med dåligt ditsatta reflexer? Och tyget känns glattare, är de sämre än de tidigare kollektionerna, t ex 2013AW eller 2012?

Velar på färgkombon svart jacka och rosa byxor eller tvärtom, vad tycker ni?

Köpte Isbjörns i våras så de blir också ett extraset samt att jag kommer köpa ett nytt nu till hösten.

• BeanBag

Någon som vet vilka färger som kommer på skaloverallen i höst, och när de kommer till butik/webben?

• Jacob2008

Hallå! Tänkte lägga ut pop-vimplar på blocket men har inte en aning om vad jag ska ta för dom. Minns inte ens vad dom kostade nya Förvånad Någon som har tips?

• momsan

Detta är vad som blir sonens höstkläder. Overall 116 marinblå, lila windfleece 110, röd jacka 110, torkosa byxor 116, grön jacka 116. Ska nu komplettera med en windfleece strl 116 från årets kollektion och ett par skalbyxor strl 110 eller 116 (blir med stor sannolikhet svarta).
    Fråga: vilken färg ska jag välja på windfleecen???

• Usagi

Hej alla popälskare!

Hoppas någon har svar på min fråga om kvalitén på pops overall/åkpåse.

Tänkt köpa en begagnad som endast är använd i vagn. Stl 74/80.

Min dotter är född i april och använder nu stl 62 men börjar växa ur det också.
    Hur är stl och är den något vattentät? Tänkte om min dotter vill åka lite pulka eller sitta i snön.

Tacksam för alla svar jag kan få! :)

• Sladdis
    Moi 1 skrev 2014-07-16 00:36:31 följande:

Skriver här för jag tror ni har koll...

Skaljackan och skalbyxorna som är nedsatta nu ( de som kom tidigt i våras ) , visst var det nåt med dåligt ditsatta reflexer? Och tyget känns glattare, är de sämre än de tidigare kollektionerna, t ex 2013AW eller 2012?

Velar på färgkombon svart jacka och rosa byxor eller tvärtom, vad tycker ni?

Köpte Isbjörns i våras så de blir också ett extraset samt att jag kommer köpa ett nytt nu till hösten.

Skalbyxorna är det inte fel på. Det var bara jackan som reflexen ev. kunde trilla av på. Tyget är glattare på byxorna men enligt pop är kvalitén bättre än på tidigare byxor.
  • NollSjuTjugo

Hej alla polarn-experter! Hoppas ni kan hjälpa mig :) jag har en fråga om skalklädernas vindtäthet. Där jag bor blåser det sällan speciellt mycket..så ni som har erfarenhet av lite blåsigare ställen, är dom helt vindtäta? Åker nämligen på en snabbtripp till betydligt nordligare områden i slutet av september och vill resa med så lite packning som möjligt. Vill slippa släpa på onödiga kläder som tar plats och har som förhoppning att kunna klä sonen som oss vuxna dvs i lager på lager med vindtätt skal. Så kan jag lita på att dom håller ordentligt mot vind? :)

• momsan

Snabb hjälp önskas!
    Ni som har årets modell på täckjacka o byxor, hur upplever ni att de är i storlek? Jag har alltid upplevt pop som stora i strl, speciellt på ytterkläder, men nu har sonen en overall från förra vinterns kollektion och dottern en skaloverall från årets, och jag upplever dem som normala/små i strl!!

• momsan

Jag!! Både overall och set med jacka och byxor till sonen till nästa vinter. Dessutom två matchande ws till honom och lillasyster till våren. Plus vintervantar till båda, mössa till stora samt lite innekläder och strumpor till stora. I princip allt på 50%, tror bara vantarna och mössan var på 30%.

• iafia20

Jag har köpt 5 hela set och några vantar, mössor och 2 pyjamaser för knappt 1500kr! Slutrean i min stad hade mycket kvar som jag ville ha! Lycklig ????????

Svar på tråden Vi som älskar Polarn och Pyret! Tråd nr 20